Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST:Återrapporteringsfil innehåller inga utbetalningar till detta företag vid inläsning av CAMT-fil

Felet finns från och med version 2021.3 och är rättat i version 2022.0.

Eftersom Swedbank har olika avtalsnummer för skickade betalfiler respektive återrapporteringsfiler, blir det fel när programmet kontrollerar avtalsnumret i företagsinställningarna. Kontrollen kan inte avgöra om återrapporteringsfilen tillhör företaget eller inte.

 

Lösning tills detta är åtgärdat

Innan du läser in en återrapporteringsfil från Swedbank:

Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra B till R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Därefter kan du läsa in återrapporteringsfilen.

 

Efter inläsning av återrapporteringsfil:

Välj Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Betalningar - Utbetalningar och ändra tillbaka igen så att det står ett B istället för ett R i avtalsnumret i fältet Kund-/Avtalsnr. Nu kan du skicka korrekta betalfiler igen.

Detta innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-04-25

 

1 GODKÄNT SVAR
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny 

Visa lösning i originalinlägg

1 SVAR 1
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Vi har nu släppt en ny version av Visma Administration, 2022.0 där det här felet är åtgärdat. Du hittar versionen under Ladda ner/uppdatera på vår hemsida.

 

/Jenny