Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

LÖST - Det saknas stöd för överföringsprogram för din bank

Felet finns i version 2022.0 och 2022.01 och är rättat i version 2022.1

 

Om du ska skicka din utbetalningsfil kan du få felmeddelande när du klickar på Öppna internetbank/överföringsprogram.

 

Felmeddelande: Det saknas stöd för överföringsprogram för din bank.

 

överföringsprogram.PNG

 

Vi kommer uppdatera detta till nästa version av Visma Lön.

 

Du kommer förbi problemet genom att öppna din internetbank direkt i en webbläsare och hantera utbetalningen den vägen istället.

 

Klicka på prickarna uppe till höger och välj Prenumerera för att få mejl när vi uppdaterar informationen.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
1 GODKÄNT SVAR

Vi har idag släppt en ny version av Visma Lön, 2022.1 där detta är rättat.
I den versionen har vi lagt tillbaka fältet med sökväg till internetbank på samtliga banker.
Denna sökväg lägger du in under Arkiv- Inställningar - Företagsinställningar - Utbetalning.

Under Lönekörning  - Utskrift/utbetalning innebär detta att du nu ser den klickbara texten Gå till internetbank.

Vill du läsa om fler av de förbättringar och förändringar som har gjorts kan du göra det i versionsnyheter i Visma Lön

 

Du kan ladda ned senaste versionen av ditt program via https://vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera

 

Ha en fin dag!

Visa lösning i originalinlägg

3 SVAR 3
clindg
NY MEDLEM

Vid lönekörning

öppna internetbank / överföringsprogram (länk).

Blir det felmeddelande : Det saknas stöd för överföringsprogram för din bank.

Filen BGCDATA.KIS är skapad och klar (Handelsbanken).

Felet uppstod efter sista uppdateringen 2022.0

Hej!

Vi har gjort förändringar i programmet med anledning att KI-formatet kommer att försvinna per den 1/4 2022. Jag kan hålla med om att felmeddelandet som du fått kunde ha varit lite tydligare. Det du kommer att behöva göra nu är att gå in manuellt och ladda upp filen hos din bank. 

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig. 

 

/Tinna

 

 

Vi har idag släppt en ny version av Visma Lön, 2022.1 där detta är rättat.
I den versionen har vi lagt tillbaka fältet med sökväg till internetbank på samtliga banker.
Denna sökväg lägger du in under Arkiv- Inställningar - Företagsinställningar - Utbetalning.

Under Lönekörning  - Utskrift/utbetalning innebär detta att du nu ser den klickbara texten Gå till internetbank.

Vill du läsa om fler av de förbättringar och förändringar som har gjorts kan du göra det i versionsnyheter i Visma Lön

 

Du kan ladda ned senaste versionen av ditt program via https://vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera

 

Ha en fin dag!