Felet är åtgärdat i och med version 2023.1
Detta felet finns fr.om. version 2022.2 och om man har hämtat bilförmånens värde från Skatteverket via knappen Beräkna bilförmån.
Vi har ett konstaterat fel gällande en markering i fältkod 048 på arbetsgivardeklarationen när man har anställda som har fått beviljat justerat bilförmånsvärde av Skatteverket.
Då ska denna fältkod få en markering men det får den inte i dagsläget.
Detta innebär att du kan skapa arbetsgivardeklarationen som vanligt och ladda upp den digitalt hos Skatteverket men behöver sedan manuellt bocka i fältkod 048 innan du signerar och lämnar in arbetsgivardeklarationen.
Om du redan har lämnat in din arbetsgivardeklaration och inte har markerat rutan 048 behöver du lämna in en rättelse till Skatteverket.
Du hittar de arbetsgivardeklarationer du har lämnat in i tjänsten Arbetsgivardeklaration under Inlämnade arbetsgivardeklarationer på skatteverket.se
Du kan där göra ändringar och signera och skicka in på nytt. Instruktionen hur du gör finner du på skatteverket.se och under Rätta en arbetsgivardeklaration.
Vi arbetar på att åtgärda felet och så snart det är gjort kommer vi att uppdatera tråden med ny information.
Om du vill få återkoppling på när detta är åtgärdat så väljer du att prenumerera på tråden via de blå prickarna uppe till höger.
Skriven hjälp Visma Lön Var lägger jag in justerat bilförmånsvärde?
Ruta 048 - Förmån har justerats hos Skatteverket
/Cecilia
Löst! Gå till lösning.
Vi har idag släppt version 2023.1 där detta felet är åtgärdat.
Det är viktigt att markera fältet Justerat bilförmånsvärde för att få en markering i fältkod 048. Denna finner du under Personal - Anställda - flik 3 Lön - Bilförmån.
Du kan läsa mer i hjälpen Var lägger jag in justerat bilförmånsvärde?
Versionen finner du enkelt via https://vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera
/Cecilia
Vi har idag släppt version 2023.1 där detta felet är åtgärdat.
Det är viktigt att markera fältet Justerat bilförmånsvärde för att få en markering i fältkod 048. Denna finner du under Personal - Anställda - flik 3 Lön - Bilförmån.
Du kan läsa mer i hjälpen Var lägger jag in justerat bilförmånsvärde?
Versionen finner du enkelt via https://vismaspcs.se/support/ladda-ner-och-uppdatera
/Cecilia
Copyright 2023 Visma Spcs. All rights reserved.