Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

LÖST: Ett fel uppstod när du väljer Bokför på en verifikation under Utkast

Hej, 

 

Just nu har vi ett problem där du som användare möts av Ett fel uppstod när du väljer Bokför på en verifikation som finns under Bokföring - Verifikationer - Utkast och innehåller ett bildunderlag. 

 

Vi undersöker problemet och återkopplar här i tråden när en lösning finns på plats. 

 

/Jenny

7 SVAR 7
APD123
MEDLEM

Jag får detta felmeddelande hela tiden när jag skall bokföra nu. Det hjälper inte att logga ut och stänga programmet.

 

"Ett fel uppstod. Stäng programmet och försök igen. Om du behöver hjälp för att komma vidare, kontakta vår support och ange tidpunkt för händelsen och en kort beskrivning av problemet."

 

Jag försöker bokföra mina "utkast till verifikationer" alltså. Öppnar ett utkast och trycker på bokför. Då kommer denna ruta upp. Provade även att ta bort bildunderlaget som låg i utkastet. Bara tog bort kopplingen. Det fungerade alla fall inte och jag hittade inte heller bildunderlaget bland mina bildunderlag. Däremot när jag loggade ut och in hade det åter blivit kopplat till verifikationen jag nyss kopplade bort det ifrån. Är det något fel i programmet över lag just nu?

Hej @APD123 

 

Tack för att du skriver till oss. 

 

Vi får samma sak som du. Jag skapar ett ärende och återkopplar till dig så snart det finns mer information. 

 

/Tinna

APD123
MEDLEM

Tack för det!

APD123
MEDLEM

Jag insåg att om man tar bort bildunderlaget, sparar utkastet utan bild, går tillbaka till alla utkast, öppnar upp det igen och bokför, så fungerar det. Sedan får man gå till den bokförda verifikationen och lägga till bilden i efterhand. Då går det alla fall att bokföra. Skönt!

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Vi jobbar fortfarande på att få en lösning på detta problem och precis som @APD123 skriver så kan det fungera ifall man tar bort bildunderlaget från utkastet - sparar utkastet igen och sedan öppnar upp utkastet och väljer att bokföra. 

 

/Jenny

 

ABC___
MEDLEM

Har också problem med Ett fel uppstod. Stäng programmet och försök igen.

Har rensat Cach minnet. Har löst Inköpsfakturor med att ta bort bildunderlag.

Men nu kan jag ej boka flera inbetalningar (matcha bankhändelser). Har både stängt och avvaktat till dagen efter. Inget hjälper.

AJ

Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Hej, 

 

Det ska nu fungera igen att välja Bokför på en verifikation som finns under Bokföring - Verifikationer - Utkast och innehåller ett bildunderlag utan att mötas av ett felmeddelande. 

 

@ABC___ - Om du fortfarande har problem med felmeddelanden som inte gäller just detta som har varit under Verifikationer - Utkast, rekommenderar jag dig att slå en signal till vår support för vidare felsökning!

 

/Jenny