Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

LÖST:Problem att nå Löneuppgifter inne i Företagsinställningar

Hej!


Vi har uppmärksammat att vissa kunder har problem med att nå Löneuppgifter under Företagsinställningar.
Man möts utav meddelandet Fliken med inställningarna för Löneuppgifter kunde inte öppnas. Försök igen om en stund. Om felet kvarstår kontakta vår supportavdelning.

Vi håller på att undersöka detta och återkommer i tråden när det finns mer information. 

Klicka på prickarna uppe till höger i inlägget och välj Prenumerera för att få ett mejl när problemet är löst.

1 GODKÄNT SVAR
Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej,
Detta problemet bör nu vara löst.

Visa lösning i originalinlägg

51 SVAR 51
Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Fortsatt felsökning pågår och vi arbetar för att få det åtgärdat så fort som möjligt. Vi uppdaterar här i tråden när det finns mer information.

 

Jag har samma problem som flera redan tidigare skrivit om, dvs att det inte går att spara uppdaterade företagsinställningar som krävs för att skapa ett lönebesked. Nu är det riktigt akut att få till lönespecifikationerna!

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej,

 

Problemet felsöks fortfarande och så snart det sker någon uppdatering återkopplar vi i tråden. Vi rekommenderar att man hanterar löneutbetalningen manuellt på banken. 

asa___32
NY MEDLEM

Då kommer ni heller inte ta betalt för lönebesked den här månaden?

 

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej! 
Vi jobbar fortfarande på att lösa problemet och förhoppningsvis så har vi en lösning snart.

Vår rekommendation är att hantera lönerna manuellt inne på banken. 

Hej Agatha,

Nej, nej det går inte att hantera lönerna manuellt inne på banken när man har timanställda... 😞

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej Daniel,
Du får ta Timlönen*Antal timmar.
Vi jobbar fortfarande på att lösa problemet.

Fredrik B
NY MEDLEM

Hej!

Samma här, jag kan inte göra lönebeskeden och då vet jag inte heller summan som jag manuellt ska betala på banken.

Ni behöver lösa detta omgående!

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej,
Du får ta Timlönen*Antal timmar.

Vi gör vårat bästa för att få fram en lösning, vi kommer att uppdatera i tråden när felet är åtgärdat.
Men just nu behöver man räkna manuellt och sedan betala ut lönen manuellt via banken.

Vi kör månadslön, problemet är att skattesatser är ändrade i och med årsskifte. Jag kan inte kolla på tidigare löneutbetalningar och få fram rätt summa. När jag i efterhand (när ni äntligen fixat era problem) ska skapa lönebesked så kommer det inte matcha utbetalningen.

Så, oavsett så måste jag chansa på vad slutsumman i lön blir när jag manuellt betalar ut på banken.

Min omedelbara fråga är då hur jag i efterhand ska justera avvikelsen mot det verkliga lönebeskedet när det väl kommer in?

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Felet kan rättas antingen genom att du skapar ett extra lönebesked eller lägger till den saknade summan på nästa lönebesked.
Har det betalats ut för mycket lön så kan man dra av det beloppet på nästa lönebesked. Mer info hittar du i vår skrivna hjälp .

Jag bifogar också skattetabellen för år 2023.

AnnikaA
NY MEDLEM

Jag fick först panik när jag skulle behöva göra lönerna manuellt, men nu har jag gjort så att jag har kommit överens med mina anställda om att jag drar alla VAB, sjukdagar etc nästa månad. Då blev det enkelt att räkna deras grundlön (månadslön), kollade nya skattetabellen och drog av den summan. Så får de lite mer nu och alla avdrag görs i februari. Då kan jag iallafall ge dem lön i rätt tid denna månad så att de kan betala sina räkningar. Sen så hoppas jag att det ska stämma när jag gör lönebeskeden sen.... Jag tänker definitivt inte betala avgiften till Visma för lönebesked denna månad! Det förutsätter jag att ni drar av automatiskt på nästa faktura! 

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej,
Fortsatt felsökning pågår. Jag uppdaterar i tråden när detta ärendet är löst. 
Tack för tålamodet.

Zmurfen
UTFORSKARE

Något ljus i tunneln?

 

 

Agatha Batarowicz
APPLICATION SPECIALIST

Hej,
Tråden blev markerad som LÖST utav misstag. 
Problemet felsöks fortfarande och så snart det sker någon uppdatering återkopplar vi i tråden.

fredrikisk
NY MEDLEM

Fortfarande inte löst? Blir det fixat idag tror ni?

Hej,
Vi jobbar fortfarande på att lösa detta.
Såklart hoppas vi att detta blir löst inom kort. Vi uppdaterar i tråden så fort det finns mer information.

Zmurfen
UTFORSKARE

Hoppas ni löser det idag, börja bli lite klurigt detta.
Glöm inte att dricka kaffe, det löser många problem.

 

 

anders106
NY MEDLEM

Kan ni uppskatta hur lång tid detta kan ta? Så otroligt stökigt att behöva göra manuella löner och justera i efterhand...  / Marie

anders106
NY MEDLEM

 

Kan ni uppskatta hur lång tid detta kan ta? Så otroligt stökigt att behöva göra manuella löner och justera i efterhand...  / Marie