Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Visma Spcs företagskort

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2023-12-11 10:54 )

Vill du slippa påminna dina kunder om kvitton? Då ska ni självklart använda Visma Spcs Mastercard® företagskort (debit). Ett betalkort som tar ett första steg mot drömmen om 100% automatiserad kvittohantering. 

 

Blippa. Fota. Done! Direkt när din kund gjort ett inköp med kortet får de en notis i mobilen att fota kvittot, något som görs direkt i eEkonomi appen. Och det bästa är förstås att alla transaktioner och underlag hämtas in i programmet i en egen prydlig lista. Voila - bokföringen görs på nolltid! 

 

Kortet, som är gratis, kan du beställa tillsammans med din kund inloggad i kundens Visma eEkonomi. Något ni kan göra vart ni än befinner er då identifieringen sker via BankID. Firmatecknaren aktiverar sen kortet i Visma eEkonomi när det levererats.

 

Visma Spcs-kortetVisma Spcs-kortet

 

Frågor och svar om Visma Spcs kortet

 

Vad är det för kort?
Kortet är från Mastercard och är fullt integrerad med Visma eEkonomi.

 

Finns det digitalt kort?
Inte i den första utgåvan, men det är något vi hoppas kunna erbjuda längre fram i utvecklingen.

 

Kan man ha flera kort för en kund?
Ja, det går att beställa kort till alla de som har en aktiv användarlicens i Visma eEkonomi. 


Vilka kunder kan jag beställa kort till ?
Du kan beställa kort tillsammans med dina kunder som du har ett betalande samarbete med i Visma eEkonomi. Det betyder att du behöver ha ett samarbete i eEkonomi varianten Smart, Bokföring eller Pro.

För att uppgradera din kunds Visma eEkonomi så loggar du in på Mina tjänster och klickar på fliken Samarbeten i menyn under ditt företagsnamn längst upp till höger, här får du upp listan över Aktiva samarbeten och kan via penn-symbolen redigera ett samarbete för att ändra en kunds variant av Visma eEkonomi. 

Hur beställs ett kort?

Aktiveringen görs under Appar och tillval inne i Visma eEkonomi. Klicka på Aktivera och följ steg för steg-guiden.

 

Kan jag ha ett kort till min egen redovisningsbyrå?
Ja absolut! Men tänk på att det är byråns firmatecknare som kan beställa kortet.

 

Är det ett kreditkort?
Nej, det är ett vanligt bankkort, det betyder att du helt enkelt kan föra över pengar till kortet från företagets bankkonto.

 

Finns det några kostnader?
Nej, kortet är helt gratis för dig och din kund. Ingen uppstartskostnad, inga månadsavgifter och inga transaktionskostnader.


Kortet förmedlas i samarbete med Bokio AB som är en del av Visma koncernen. Bokio AB är ett betalningsinstitut med tillstånd från Finansinspektionen. Kortet utfärdas för närvarande av UAB PayrNet under en licens från MasterCard International. Mastercard är ett registrerat varumärke, och symbolen med cirklarna är ett varumärke som tillhör Mastercard International Incorporated.
Medverkande
19 Kommentarer