Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Niklas Crona CONTENT PRODUCER ‎2022-01-13 10:38 )
Fd medlem
  • 1 Svar
  • 16 gilla
  • 2614 Visningar

Under 2020 skrev hon 615 svar på frågor här i forumet och fick nästan 640 gillningar. Vi blev så nyfikna på vår ambitiösa Champion att vi var helt enkelt tvungna att be Annica Levenrot, ägare av redovisningsbyrån Ekeskog Konsult AB, att dela med sig av sitt driv. 



OM ANNICA

Annica, 67, lever sedan 7 år tillbaka i Töreboda kommun i Västergötland, där hon bor med sin man och schäfer. Hon flyttade från Stockholm för att komma ut till landet och ta det lugnt, men nu har hon inga planer på att sluta jobba. Med en bakgrund som ekonomichef och controller på olika företag driver hon nu idag en egen byrå. På fritiden gillar hon husbilslivet, pyssla i trädgården, läsa och ta promenader med hunden. Hon brinner verkligen för bokföring, lönehantering och framförallt - att hjälpa andra.  

 

Annica.jpg

 

RESAN I FORUMET 

2018 gick Annica över från Visma Administration till Visma eEkonomi då hon ville börja arbeta i molnet. För att ta del av information om hur programmet fungerade hittade hon hit till forumet, utan att ha någon som helst aning om att det skulle resultera i att bli en Champion som dagligen går in och hjälper andra med deras bokföringsfrågor. 

 

Genom att prenumerera på sidorna Redovisningsbyrå, Visma eEkonomi, Visma Lön och Visma Administration kan hon gå igenom sin mejl varje morgon för att se vilka frågor som har kommit in. Vissa dagar räcker inte tiden till, men ser Annica en fråga som hon vet svaret på så vill hon alltid försöka hjälpa till. 

 

FRÅGOR & SVAR  

  • Vad är det som får dig att gå in varje dag och svara på andras frågor? 

Det är så roligt! Om jag tycker att jag har något att tillföra så vill jag gärna ge ett svar, vilket känns väldigt roligt och givande. Jag gillar bokföring, men tycker även att det är en kul grej att vi är några Champions som är aktiva i forumet. 


 

  • Vad är det bästa med forumet? 

Möjligheten för alla användare att ställa en fråga när som helst på dygnet, oavsett dag. När man då har ställt sin fråga och väntar på svar så kan man passa på att jobba med någonting annat för stunden som man inte sitter fast i. Forumet är en perfekt plats att dela med sig av tips och ställa frågor! 


 

  • Ditt bästa tips till andra användare?  

Det finns mycket bra hjälp-material att ta del av. Jag skulle rekommendera alla som känner sig osäkra på hur en funktion fungerar att titta på Vismas supportfilmer på Youtube, som visar steg-för-steg hur man ska göra. Det finns även bra hjälptexter via frågetecknet inne i programmet. Ett tips är att söka på det du vill ha hjälp kring, och att testa olika sökord. Hittar du inte det du letar efter vid första sökningen så brukar det hjälpa att testa med ett annat sökord. 


ARBETSSÄTT & REDOVISNINGSBRANSCHEN 

Sedan våren 2021 har Annica Visma Smarta Byrån, byråpaketet där man får redovisningsprogrammen: 


Merparten av hennes kunder vill ha hjälp med allt från lönehantering, bokslut och deklarationer. I dessa samarbeten passade Visma eEkonomi Fakturering in, då hennes kunder vill sköta faktureringen själva. Hon jobbar även med företag som är mindre verksamheter, där hon sköter endast bokslut och deklarationer.


Fördelarna med Visma eEkonomi är funktionen för bildunderlag och skanning av kvitton. Visma Ekonomiöversikt, som hon uppdaterar varje månad, använder hon för att kunna uppdatera kunden med siffrorna på ett enkelt sätt. En funktion som hon speciellt använder är att Ladda upp dokument i mappen Inkorg. På så sätt delar hon lönebeskeden smidigt till sin kund, som därefter loggar in själv och hämtar det från programmet. För sin egna byrå använder hon även budgetfunktionen 


Tankarna kring framtiden och redovisningsbranschen är ljus och positiv. Företagare kommer bli mer delaktiga i sin egna bokföring till följd av digitaliseringen, men det kommer inte innebära att hennes bransch försvinner. Snarare tvärtom, byråkonsultens expertis och rådgivning kommer att fortsätta vara mycket viktig.  

 

Medverkande
Kommentarer
lindaolsson
ANSTÄLLD

Wow vilken hjälte som hjälper andra såhär!!

Så fint - vi behöver fler Annica i samhället 😍