Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hejsan!Jag vill hoppa på denna tråd igen. Sitter just nu i Visma Skatt och Bokslut Pro ihop med eEkonomi. I eEkonomi har jag ett nystartat företag med brutet räkenskapsår; 240501 - 250430, räkenskapsår 1. Kikade precis i eEkonomi och det är dessa siffror jag ser där:Jag har importerat alla verifikat direkt till Visma Skatt och Bokslut Pro från eEkonomi och INTE via en SIE-fil. Överföringen har alltså gått sömlöst mellan programmen. Jag har INTE använt Periodbokslut via Advisor, utan tagit "den stora" varianten direkt. Allt har sett fint ut och överallt ser jag räkenskapsåret korrekt i Bokslut Pro, utom just på årsredovisningens förstasida. Där står det att räkenskapsåret började i oktober 2024, inte i maj 2024. Skälet till det, är nog att första verifikatet är skapat i oktober. I regbeviset är räkenskapsåret 240501 till 250430 och överallt likaså, men inte på årsredovisningens förstasida. Skickar nedan två olika bilder från två ställen i Bokslut Pro:... mot i årsredovisningen:Har försökt att i hjälpen hitta en funktion där man kan ändra förstasidan, men utan resultat. Hur ska jag gå tillväga?Mvh Lena
Hej,Är det fler än jag som får fel när man importerar/skickar in SRU till Skatteverket från Advisor med K10?Om utdelning inte har tagits - då skickar Visma inte med noll i fältet för årets utdelning - så då måste kunden eller vi göra det manuellt onlineMvhJonny
Vi har fått synpunkter på att kassaintyg och lagerintyg inte är så lätta att hitta i tjänsten. Det vill vi ändra på!
Hej@trident01! SNI-koden är inget du behöver skriva i systemet.SNI-koden anges i samband med att duregistrerar ett företagoch används för nästan all ekonomisk statistik. Den används också för att skicka riktad information till en mängd företag inom samma bransch.Detta är alltså något som du fyller i (och ändrar) på verksamt.se.😊Om detta avser en kund till dig i exempelvis Advisor - och du vill fylla i den uppgiften där. Då skulle jag rekommendera dig att fylla i den uppgiften under Kunduppgifter och Övrig information, inne på kundkortet alltså. Nämnvärt är att den uppgiften endast är för just dig då. Advisor räcker alltså inte för att faktiskt uppdatera sin SNI-kod!
Härligt🌞@CarinaEsp
Genvägar