Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

(uppdaterad av Jenna Glensby CONTENT PRODUCER ‎2023-07-06 14:08 )
Fd medlem
  • 5 Svar
  • 8 gilla
  • 5202 Visningar

Med Visma Ekonomiöversikt ger du som redovisningskonsult din kund en snabb och tydlig överblick på ekonomin. Ekonomin visas i snygga och enkla diagram och du kan djupdyka i siffror och verifikationer. Perfekt för dig som vill presentera siffrorna på ett snyggt och lättförståeligt sätt. 

 

Visma Ekonomiöversikt är ett perfekt mervärde för dina kunder. Om din kund kanske har svårt att förstå ekonomi ger du med denna tjänst en snygg och enkel översikt. Istället för att mejla resultat, kan din kund snabbt själv logga in i tjänsten och se det med egna ögon. På så sätt sparar du både tid, kan inspirera och få din kund mer intresserad över sin egna bokföring. 

 

Aktivera tjänsten 

Det gör du enkelt för din kund från antingen Visma Advisor »  eller Visma Byråstöd » 

 

Exportera data på några klick 

Du laddar snabbt upp kundens bokföringsdata via Visma eEkonomi, Visma Administration, Visma Förening eller genom att läsa in en SIE-fil. I Visma eEkonomi når du tjänsten genom att välja den i listan uppe till vänster i programfönstret. När du väljer Visma Ekonomiöversikt i listan uppe till vänster visas en dialogruta där du får information om att bokföringsuppgifter automatisk kommer att överföras till Visma Ekonomiöversikt från Visma eEkonomi. 

 

Läs in data »

 

Obs: Ett tips är att bestämma en dag varje månad då du ska exportera datan på nytt för att få in ett smidigt arbetsflöde.  

 

Behov av fler funktioner? 

Självklart kan du använda olika varianter för olika kunder, beroende på deras behov. 

Det finns flera fördelar med att uppgradera din kund till standardvarianten av Visma Ekonomiöversikt. Du kan då till exempel skapa budget och prognos, skräddarsy startsidan med egna diagram, göra en flerårsöversikt, samt få fler funktioner för dina rapporter, dokument och inställningar. För att uppgradera kan man från Start-varianten enkelt klicka på en funktion inne i tjänsten som man inte har tillgång till (exempelvis Budget & Prognos) - och sedan välja Köp nu.  

 

Kostnadsfri Standardvariant för byrån 

Du som byrå får kostnadsfritt använda standardvarianten för din egen användning. Precis som med startvarianten är det superenkelt att exportera bokföringsdatan från Visma eEkonomi och ni får dessutom tillgång till alla funktioner! Ni loggar snabbt in i tjänsten direkt från Mina tjänster vismaspcs.se via ikonen för Visma Ekonomiöversikt.  

 

Lägg upp fler användare

Om du till exempel vill lägga till din revisor som egen användare i tjänsten kan du i Standard-varianten välja vad revisorn kan göra och inte under Inställningar - Behörighet (använder du Start-varianten däremot kan du inte välja dess behörighet). På så sätt kan revisorn själv logga in i tjänsten och se dina dokument, och det är kostnadsfritt att göra. 

 

Läs mer om Lägg upp fler användare » och Inställningar - Behörighet »

 

Medverkande
Kommentarer
LW -60
UTFORSKARE

Jag önskar att Ekonomiöversikten var tillgänglig via revisorsinloggningen. Jag trodde den var det. Jag hade upptäckt finurligheten att lägga upp filer i dokument-arean och tyckte det var skönt att slippa skicka filer på nätet till vår revisor. Men dessvärre gick det ju inte. Det vore ju bra ifall revisorerna kunde hämta hem de dokument man lade över där. Det var en liten tanke bara.

 

Mvh Lena

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej @LW -60 !  

Ett förslag är att du lägger till din revisor som egen användare i Ekonomiöversikt. På så sätt kan revisorn logga in i tjänsten och se dina dokument, och det är kostnadsfritt att göra.

I Standard-varianten av Ekonomiöversikt kan du då under Inställningar - Behörighet välja vad revisorn kan göra och inte (använder du Start-varianten däremot kan du inte välja dess behörighet).

Här kan du läsa mer om hur du gör detta:
Inställningar - Behörighet »
Lägg upp fler användare »

Hoppas detta kan hjälpa dig! 🙂

Mvh,
Amanda

LW -60
UTFORSKARE

OK, så bra!

Jag trodde att det kostade extra att lägga till användare där.

Tack för informationen!

Henry_C
MEDLEM

Som redovisningsbyrå kan vi ju inte använda standardvarianten för våra samarbetskunder utan det blir ju bara start-versionen utan budget. Är det ett feltänk eller måste kunden beställa standardvarianten av ekonomiöversikt för att vi som byrå skall kunna upprätta en budget för dem?

 

Jag förstår att ni är ett affärsdrivande företag och skall ta betalt för era tjänster, men >60% påslag på månadspriset för en förening för att få tillgång till budget känns lite mycket i förhållande till annan prissättning.

Jenna Glensby
CONTENT PRODUCER

Hej Henry!

Tack för din fråga.
Du har helt rätt i det du skriver, att vill ni använda er av funktioner så som budget så är det standardvarianten av Visma Ekonomiöversikt som ni får köpa till. I standardvarianten finns flera fina funktioner och det finns tillexempel ingen begränsning i antalet budgetar eller prognoser som går att skapa, därav finns standardvarianten som tillvalstjänst.

Önskar dig en fin dag!
Med vänlig hälsning

Jenna