Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kesch23
UTFORSKARE

Ändra adress på kund i utkast av kundfaktura

En kund har ändrat namn och postadress. Jag hade redan gjort ett utkast av fakturan innan jag fick reda på detta. Jag har gått in på kunduppgifterna och ändrat kundnamnet och fakturaadressen, men när jag nu vill förhandsgranska hur fakturan ser ut är det endast namnet som har ändrats på kunden. Varför ändras inte adressen (postadress, postnummer, postort)? Kan jag justera detta på något annat sätt direkt i fakturautkastet?

2 SVAR 2
kesch23
UTFORSKARE

Nu testade jag att ändra till annan kund i fakturan för att sedan byta tillbaka den kunden och då ändrades också adressen. 🙂

Hej @kesch23!

 

Jag förstår det som att det har löst sig för dig, super! Vill bara flika in med att när du skapar upp en kundfaktura så hämtar programmet upp informationen på kunden som finns just då, om du uppdaterar kunduppgifterna behöver du göra som du gjorde nu och ändra i utkastet så att programmet kan ladda om kunduppgifterna. Du kan också tillfälligt ändra uppgifterna genom att klicka på kunden inne på fakturan:

 

Ändringarna påverkar dock endast den specifika fakturan, så för att permanent ändra kunduppgifter behöver du ändra uppgifterna inne på kunden.

 

Återkom gärna om du har några fler funderingar.

Hoppas du får en fin helg! 🙂

/Tinne