Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bildunderlag på försäljningskvitton utanför Visma

Jag undrar om man på något sätt kan koppla ett kvitto/avi till kassa-bankhändelserna när det är en inkomst man matchar. Vill kunna samla och digitalisera eventuella externa kvitton även i Visma.

Exempelvis använder jag Payson Checkout som betalningspartner på min webshop, även Stripe, de avierna vill jag ha med i eEkonomi för att slippa utskrifter och filsamlingar.

Är det möjligt?

 

 

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 2022-09-12.

2 SVAR 2
AnnicaL
CHAMPION

Du kan koppla bilder till själva verifikationen som skapas av bankhändelsen när du har matchat den. Däremot går det inte till själva bankhändelsen. 

My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Som du skriver @AnnicaL kan man inte på en redan bokförd bankhändelse koppla bilden under Kassa och bankhändelser, utan det görs till själva verifikationen som skapats när bankhändelsen matchades. 

Däremot kan du koppla en bild samtidigt som du gör matchningen under Kassa och bankhändelser. Du klickar på Matcha på bankhändelsen och kan då ute till höger välja Koppla bild. I det läget får du välja vilken bild du vill koppla, du kan välja mellan dem som finns under Inköp - Bildunderlag eller Ladda upp fil från datorn. Du kan sedan fortsätta matcha och bokföra händelsen som vanligt och bilden kommer då vara kopplad till verifikationen som skapas. 

 

 

 

Hoppas och tror detta kommer kunna underlätta ditt arbete framåt. 🙂 
/My