Hej,
Det låter alltid så lätt "i reklamen" att byta byrå / system är bara en export och en import av SIE fil.. dock vill jag verkligen dubbelkolla detta, så ett par frågor:
2. Det ovan SOM INTE följer med HUR får man av RESPEKTIVE data?
Är väl inte optimalts om nya byrån/system ska putta in XX Antal anställda med alla deras inställningar med mera ? Alla Artiklar och kunder etc!!
(Om inte detta är med SIE filen så kan vi direkt sluta säga att det är "lätt" att byta)
Löst! Gå till lösning.
Hej @Johan Ekman
Tack för att du kontaktar oss.
Med hjälp av SIE-filer är det möjligt att flytta över bokföringsdata (verifikat) som har bokförts i ett program till ett annat program. Däremot följer inte kund- eller leverantörsreskontra eller andra typer av register med i överföringen. Vid byte av bokföringsprogram används SIE4.
Detta är oberoende av vilket program du skapar en SIE-fil i eller i vilket program du importerar en SIE-fil till.
Vi vet att våra kunder vill ha med sig så mycket data som möjligt och därför att har vi en avdelning som arbetar med flytta med data från ditt gamla program in till Visma eEkonomi. Du kan läsa mer om det på vår sida Vi hjälper dig med flytten till Visma eEkonomi där du även hittar svaren på de flesta frågorna som brukar dyka upp.
Hoppas detta hjälper dig och annars finns vi här och hjälper dig gärna.
/Tinna
Tack Tinna!
Såg att på sidan du länkar till behöver man fylla i ett formulär / bli kontaktad gällande överföring av register och få hjälp av er internt.
Är det endast Företaget själv som vill göra processen med byte som kan sköta detta?
Om jag är en liten bokföringsbyrå som tar över kunder och vill byta över dem till Visma Eekonomi kan jag då vara "agent" för företaget (Min nya kund) och med filerna jag fått från företaget skicka/bli kontaktad av er och få in det i Smarta Byrå programmer med Advisor etc ?
Hej @Johan Ekman
Du som byrå kan absolut boka in en flytt för dina kunders räkning. Slå gärna en signal till vår kunniga support som är mer insatta i hur det fungerar så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället.
Ha en fin dag och kul att du hjälper dina kunder att arbeta i bästa Visma eEkonomi.
Ha det fint!
/Tinna
Tack!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.