Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Regind
MEDLEM

Egna utlägg med direkteuppkoppling till banken

Hej

 

Lastade upp kvitto för egna utlägg med appen Scanner som visad i youtube videoen, men det går inte att registrera NY bankhändelse; tror det kan ha med direktkopplingen till banken att göra?

 

Kan jag i stelle bara betala ut det exakta beloppet och när jag ska bokföra dagen efter så lastar jag upp kvitto och matchar? Hur bokför jag? 

 

Utläggen privat blev gjorda i februari innan jag viste om jag hadde råd med utläggen, något speciellt jag måste beakta?  (Jag är inte momspliktig)

 

2 SVAR 2
Pacsac
CHAMPION

Bokför utlägget när pengarna lämnar företagets konto är det enklaste och kommer in under Kassa och bankhändelser.

 

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

 

Vill bara flika in och nämna att när du har en aktiv bankkoppling behöver du aldrig göra en ny bankhändelse manuellt då den kommer in automatiskt när pengarna lämnar kontot och kommer in under Kassa och Bankhändelser i programmet. Så metoden som @Pacsac beskrivit ovan är det bästa sättet att bokföra utlägget på :). 

 

Ha en fin vecka!

 

/Agnes  

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂