Hej
Lastade upp kvitto för egna utlägg med appen Scanner som visad i youtube videoen, men det går inte att registrera NY bankhändelse; tror det kan ha med direktkopplingen till banken att göra?
Kan jag i stelle bara betala ut det exakta beloppet och när jag ska bokföra dagen efter så lastar jag upp kvitto och matchar? Hur bokför jag?
Utläggen privat blev gjorda i februari innan jag viste om jag hadde råd med utläggen, något speciellt jag måste beakta? (Jag är inte momspliktig)
Löst! Gå till lösning.
Bokför utlägget när pengarna lämnar företagets konto är det enklaste och kommer in under Kassa och bankhändelser.
Hej!
Vill bara flika in och nämna att när du har en aktiv bankkoppling behöver du aldrig göra en ny bankhändelse manuellt då den kommer in automatiskt när pengarna lämnar kontot och kommer in under Kassa och Bankhändelser i programmet. Så metoden som @Pacsac beskrivit ovan är det bästa sättet att bokföra utlägget på :).
Ha en fin vecka!
/Agnes
Hej! När jag aktiverade bankkoppling så trodde jag att det skulle vara möjligt att lägga upp en utbetalning för ett utlägg direkt från e-ekonomi. Dock hittar jag inget sådant utan jag behöver göra detta manuellt vi banken.
Har jag missat något eller är det en så begränsad integration?
/Daniel
Hej @daniels
Du kan antingen utgå från ett scannat kvitto eller en leverantörsfaktura när du ska registrera ett inköp betalat med egna pengar. Läs om hur du gör i hjälpavsnittet Registrera inköp som betalats med egna pengar. Här finns även beskrivet hur du gör för att betala tillbaka skulden för inköpet som gjorts med egna pengar.
Hoppas detta hjälper dig och att du får en fin eftermiddag.
Tack! Skulle du kunna beskriva mer exakt hur jag gör eller peka på vart jag hittar informationen om att betala tillbaka skulden med aktiv bank-koppling. (Swedbank) Lyckas inte hitta rätt...
Hej @daniels
Jag antar att du har ett aktiebolag och i instruktionen som jag länkar till ovan står det så här:
Betala tillbaka skulden för inköpet som gjorts med egna pengar
Om du har en bankkoppling, gå till steg 5 och följ instruktionerna.
Du är varmt välkommen att slå en signal till supporten så visar vi dig gärna i ditt program.
/Tinna
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.