Är inte detta bra att ha kvar i forumet, eller har det blivit flyttat? Får ett meddelande att tråden har arkiverats om man försöker titta på den.
Medvetenheten / info att detta har hänt är alltså borttagen? 1000-tals namn och mejladresser som exponerades, känns som det borde ligga kvar här för vetskap.
?? Det här har gått mig förbi. Går det att beskriva på 1-2 rader?
De har väl tagit bort det av en "anledning". Nyfiken på om Visma själva kommenterar varför de plockat bort den tråden eller återkommer med en förklaring.
Kortfattat. Väldigt många adresser exponerades pga CC/BCC misstag från dem. Det brusade ganska mycket i tråden, och en ursäkt + åtgärder kom från dem efter lite påtryckning.
Låter som en annan omedvetet och utan egen förtjänst duckade en kula där. (fick inget utskick) .... 🙂
Okej, misstag händer. Så är det bara. Men låter för mig som det kan vara ett potentiellt GDPR-ärende. (Men jag har inte 100% på fötterna där eftersom jag inte såg händelsen.)
Kan ju vara så att Visma SPCS inte anser att tråden är relevant längre OCH det är trots allt deras forum, vi är så att säga i deras vardagsrum. Deras hus, deras regler. MEN... har själv fått just trådar som innehåller kritik arkiverade och, tja, ser ju inte så bra ut. Behöver för den skulle inte vara något medvetet från Vismas sida men i mitt tycke bättre att låta en sådan tråd bara sjunka neråt i mängden allt eftersom.
Är lite osäker på hur mycket jag ska exponera av detta. Inväntar om Visma själva vill komma åter med förklaring om incidenten och varför tråden är borta.
Tog de bort den tråden så misstänker jag att denna sannolikt går samma öde till mötes 😉
Tråden låg kvar en månad efter att vi hade gått ut med information om incidenten i olika kanaler t.ex. här i forumet och mejl till alla de som var drabbade. Eftersom vi inte hade fått några ytterligare frågor eller något intresse för ärendet på en månad efter att incidenten hade skett så arkiverades den enligt rutin.
Ha en fin dag
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.