Hej, undrar varför får jag ett felmeddelande när jag vill lämna in periodisk sammanställning? Under företags inställningar jag har fyllt i företagets telefonnummer. Vart har jag missat att skriva in ett telefonnummer?
Hej @ekonomisera
Snudd på omöjligt att besvara här i forumet i men jag satsar en liten peng på att det har med uppställningen av telefonnumret. Kolla så du inte har fyllt i något specialtecken exempelvis +46(0)7xxxxxxx då det inte får vara specialtecken när du laddar upp filen.
Håll mig gärna uppdaterad så jag vet att du kommit vidare och slå gärna en signal till supporten som du vill att vi kikar på det tillsammans.
Hoppas detta hjälper!
/Tinna
Jag har gjort Periodisk sammanställning varje månad (sedan länge) men fick felmeddelande från Skattemyndigheten för december 2024, men filen ser helt lika ut som alla andra (förutom belopp) november 2024 är OK likaså januari och februari.
Kan det vara Skattemyndigheten som har problem?
Hej @Pacsac
Jag har hört mig för internt och vi har inte fått någon information om att det skulle vara fel hos Skatteverket. Ett tips är att kontrollera att filen inte har "(1)" på slutet av filnamnet, då detta ibland kan orsaka problem vid inlämningen men det är jag övertygad om att du redan har koll på. Om problemet kvarstår rekommenderar vi att du kontaktar Skatteverket direkt för vidare hjälp.
Hej, det står i felmeddelandet att telefonnummer saknas eller är felaktig. Bolaget har ett utländskt telefonnummer och därmed har jag använt +372…. Jag ska ta bort specialtecken och testar om det går nu att lämna in.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.