Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fysioguiden
UTFORSKARE

Fylla i förlust under Resultatdisposition i Deklarationsmodulen?

Hej,

 

Var god se bild:

 

vinstdis.förlust.png

 

Ska jag fylla i något i raden "Balanseras i ny räkning", dvs -4140? Eller ska jag lämna alla raderna tomma? Tacksam för klargörande. 

6 SVAR 6
Joachim E
MODERATOR

Hej

Om jag inte minns helt fel så var det du som hade en fråga gällande utdelning häromdagen som ledde till att du fick ett balanserat resultat på 10 883 kr visst stämmer det? Den summan bör läggas in som balanserat resultat.

Resultatet i detta året var det positivt eller negativt?

/Joachim


 

Hej @Joachim E , ja det stämmer men detta gäller ett annat företag så dem har ingenting med varandra att göra 🙂

 

Resultatet i detta företag var -4140. Ska jag skriva in det i någon rad under "Styrelsen föreslår att medlen disponeras enligt följande:"? eller ska jag lämna dessa rad helt blanka på grund av förlust-resultat? 

Hej

Aha då förstår jag. Frågan är om det finns något tidigare balanserat resultat från tidigare år. För att kunna svara på frågan så skulle jag nästan behöva se hela balansrapporten.

Om du har möjlighet att bifoga den så hade det varit bra. Försök ta bort känslig information som t ex organistionsnummer, företagsnamn mm från den innan du bifogar den.

/Joachim

@Joachim E Detta är företagets första årsredovisning så det finns inget tidigare resultat från tidigare år. 

Hej

Ok då är det inte något mer som skall fyllas i på den sidan. Då det var en mindre förlust så finns det inte något att disponera.

Du kan gå vidare i deklarationen med den information som finns med angående resultatet.
Ha det fint
Joachim

Fysioguiden
UTFORSKARE

Tack!