Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jag vill lägga resultatenhet på ett intäktskonto eller artikel.

Hej, 
Jag vill lägga resultatenhet på ett intäktskonto eller artikel. Jag kan inte ens lägga det manuellt på en faktura...
Alltså, hur gör jag för att få upp kolumnen Resultatenhet i faktureringen.
Eller hur kan jag lägga den redan på artikeln?

6 SVAR 6
Khedron Wilk
CHAMPION

Med reservation för om det eventuellt är skillnad på vad som ingår i olika versioner av eEkonomi:

Resultatenheterna är i relation till bokflöringskonton.

Att skapa resultatenheter görs under Bokföring -> Resultatenheter

MEN, man måste aktivera att resultatenheter skall användas i Inställningar -> Företagsinställningar -> Bokföringsuppgifter
Därefter kommer det finnas ett extra fält/kolumn för Resultatenhet att välja för respektive bokföringskonto när du konterar fakturan.

Problemet är att jag ju har de inställningarna. Det går i 'vanliga' bokföringen men inte i faktureringen.🤔

Vad säger ni Visma?

Jag har inte resultatenhet i huvudet på faktureringen (när jag gör en ny faktura)

Hej @Admin Gottskär Grundskola 

Först och främst, kolla så att du har valt en kund på fakturan. När du väl har gjort det, borde alternativet "visa resultatenheter" dyka upp under "Benämning". När du klickar på detta alternativ, kommer en ny ruta att genereras ute till höger. Där kan du fylla i din resultatenhet.

Hoppas detta hjälper dig annars rekommenderar jag att du slår en signal till vår kunniga support

Och håll mig gärna uppdaterad så jag vet att det har löst sig för dig. 

/Tinna

Jaaa! jag hade inte valt någon kund. Det var därför jag inte såg möjligheten.
Tack!!