Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

birgit68
UTFORSKARE

Korrigera fakturor som skannats in av misstag

då vi precis börjat med autogiro på transport styrelsen glömde ju jag så klart detta. scanna in fakturorna och skickade till banken då vi har bank koppling kommer på detta då det redan är försent 

så blir nu dubbelt men har ju inget att koppla de händelserna med som blivit dubbla 

får tillbaka 16637 från transportstyrelsen in på kontot som jag bokar in som vanligt 

men nu efter tänker jag skulle dessa 7 kassa bank händelser matchas mot detta hade det gått att göra det 

just nu har jag gjort en korrigering av dessa pengar trodde jag tänkte rätt men just nu har jag tänkt och försökt få rätt på kassa bank händelserna för länge nu går det bara runt och jag gör konstiga korrigeringar som jag snurrar till hoppas på ett enkelt svar och kan lösa det 

 

 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @birgit68 

 

Tack för att du ställer en fråga till oss.  Ibland blir det fel men vi hjälper dig gärna. 


Prova om du kan ångra matchning om du har matchat mot något felaktigt på din bankhändelsen. Dock försvinner den möjligheten om du gjort manuella verifikationer för att försöka korrigera misstaget.


När du ser att det blivit dubbelt betalt på banken och bankhändelserna trillar in under Kassa- och Bankhändelser är:
 

  • Matcha rätta betalningarna mot leverantörsfakturorna
  • Matcha dubbelbetalningarna mot Övrigt uttag - Egen kontering och valfritt "slask"-konto
  • Matcha återbetalningen mot Övrig insättning - Egen kontering och samma "slask"-konto som ovan


Det är svårt att rådgöra och ge dig en annan lösning utan att se din bokföring och hur du har korrigerat. Min rekommendation är därför att du slår en signal till mina kunniga kollegor som kan koppla upp och hjälpa dig.

 

Välkommen att kontakta supporten
//Tinna