Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Tjita1
MEDLEM

Pågående fakturabetalning vid borttagning av bankkoppling

Hej på er!

Håller på och avvecklar min firma och fick ett litet problem. Hade en leverantörsbetalning pågående när jag kopplade bort bankkopplingen. Detta har nu lett till problem, då leverantörsbetalningen väntar på transaktionen, vilket programmet aldrig får reda på eftersom bankkopplingen är borta. Hittar inget sätt att lägga över just denna fakturan, vilken är den sista jag kommer betala i firman, till manuell verifikation.
Nån som har en lösning?

Tjita1_0-1693842540221.pngTjita1_1-1693842591606.png

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Tjita1 

Tack för att du kontaktar oss. 

Enligt vad vi kan se i våra loggar avslutades bankkopplingen den 29/8 men betalningen skickades den 28/8.

Är betalningen är skickad till banken för betalning får du manuellt lägga in en Kassa- och bankhändelse på den dag beloppet drogs från ditt konto. Välj sedan Matcha - Betalning av leverantörsfaktura och då blir fakturan betald och färdigbehandlad i Visma eEkonomi.

Om fakturan inte varit skickad till banken så hade du kunnat betala den manuellt och sedan matcha enligt ovan lösning så hade det också blivit korrekt.

Har du några följdfrågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss.

Hoppas du får en fin eftermiddag.
/Tinna 

Tack, funkade!

Hej @Tjita1 

Härligt att höra! Tack för att du uppdaterade mig och välkommen tillbaka till forumet framöver. 

/Tinna