Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KABE Husbilsklubb
UTFORSKARE

Påminnelsehantering i eEkonomi för Föreningar

En förening har ofta en årsavgift, och så även vår förening.

 

2023-01-01 skickades drygt 500 fakturor ut enkelt och smidigt, om vi nu glömmer att det var tvunget att ge varje mottagare en Kundgrupp), för att få till en massfakturering. Vanliga företag som jobbar med eEkonomi har ju oftast inte massfaktureringar.

Förfallodagen på fakturorna passerades den 31/1 så nu var det läge att påminna om obetald faktura.

In i Försäljning/Kundfakturor/Hantera flera fakturor och där är rutan Välj alla förbockad. Kanonbra så då är det bara att skicka iväg. Ops! Det går bara att skicka 25 samtidigt står det!

  1. Tillbaka ett steg och avmarkera rutan Välj alla för att sedan manuellt bocka för 25 st och sen ett steg fram och skicka och vänta en stund. 
  2. Tillbaka igen nu för att bocka för nr 26-50 och sen ett steg fram för att skicka och vänta en stund.
  3. Tillbaka igen nu för att bocka för nr 51-77 och sen ett steg fram för att skicka och vänta en stund. Och nu var alla sända. Lite handpåläggning får jag lov att tillstå att det blir.

Nu är det ju så att vi föreningar avviker kanske mot "normala" företag som troligtvis aldrig skickar fler än 25 påminnelser. För i så fall hade troligen denna halvdatoriserade procedur inte funnits. Får hoppas att det kommer med fler föreningar innan året är slut. För visst är det väl så att från 1/1 2024 upphör Visma Förening och då är Visma eEkonomi för Föreningar ett naturligt val att gå vidare med. Och får jag hoppas denna lite omständliga manöver borttagen.
/Rolf

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Rolf @KABE Husbilsklubb 

Tack för att du hör av dig och jag kan bara bekräfta att det i dagsläget fungerar som du beskriver i Visma eEkonomi. 

Vi ser gärna att du lämnar detta som ett förbättringsförslag inför kommande versioner av programmet. 

 

Din önskemål och tankar lämnar du i Visma eEkonomi via knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 

 

Vill även passa på att slå ett slag för vår tjänst Påminnelse Direkt som du kan läsa mer om här. I tjänsten kan du hantera upp till 400 obetalda kundfakturor. Detta kanske kan vara ett ett alternativ för dig.

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna