Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Carina Wesenlund-Jonsson
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Problem när man manuellt klistrar in ett kontoutdrag

Hej,

Då alla kunder inte har bankkoppling gör jag inklistringen manuellt genom att kopiera bankontoutdrag i pdfformat. Det går inte att göra när det finns inbetalningar, då genererar det felmeddelande och att beloppet är för stort. 

Jag har även märkt liknande problem när jag importerar en csv fil, den kan inte tolka inbetalningar och beloppen blir väldigt stora och helt felaktiga så dessa måste raderas och göras manuellt.

Hur kan det komma sig och vad görs åt det felet så att det blir rätt även utan direkt bankkoppling?


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult
9 SVAR 9
Pacsac
CHAMPION

vilken bank har du?

Jag kopierar från utdrag på skärmen hos Swedbank och det går bra

Förutom bankens avgifter som saknar text i raden som gör att beloppet då blir alldeles för stort, då kopierar jag in det i ett text dokument och infogar lite text (som saknas), kopierar den texten och klistrar in i eEkonomi.

Jag har Handelsbanken, SEB banken och även Swedbank med liknande/samma problem/fel. Tar jag bort raderna med BG inbetalningar så går det bra men får då registrera inbetalningarna manuellt.

Jag har även gjort om det till en csvfil men det funkar inte alls så det har jag slutat försöka.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult
Pacsac
CHAMPION

Har du provat att klipp o klistra in från skärmen?

Bg inbetalningar kommer som en rad så är det många transaktioner så blir det bara en post inklistrad (totalbeloppet)

Hur menar du då? Jag har kontoutdraget på skärmen och markerar för att kopiera och klistra in.

 

Det har inte varit flera rader bg inbetalningar i transaktionslistan men har stoppat ändå.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Hej Carina! 

Precis som Pacsac skrev i sitt första inlägg så kan det bli lite konstigt om det saknas text i referensen men det ska vi säkert kunna lösa tillsammans. 

Jag har varit i kontakt med våra produktspecialister som rekommenderar att du tar kontakt med supporten så vi kan vara med när du kopierar och se hur det ser ut hos dig. Så välkommen att kontakta supporten så ska vi undersöka saken. 

 

Och tack @Pacsac för bra förslag.

//Tinna

Jag får göra det när jag har den tiden att utan stress sitta med supporten vilket jag i närmaste dagarna inte har. Jag har som sagt inte bankacess utan jag får pdf´er från berörda kunder.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult

Välkommen att höra av dig framöver när det passar. 

//Tinna

Pacsac
CHAMPION

Hej, jag menar att inte kopiera från pdf utan från bankens skärmbild. Funkar hos mig. I detta fall har jag MS Edge som webbläsare

 

Jag har inte bankaccess till alla kunder annars hade jag löst det genom nedladdning och skapande av csvfiler. Jag har bara, i bästa fall, pdf till dessa det är problem med.

Tack ändå för för tipsen kanske kan det hjälpa andra i liknande sits med bankaccess.


Carina Wesenlund-Jonsson
- din personliga redovisningskonsult