Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kesch23
UTFORSKARE

Redigera kassa/bankkonto - saknar Bank i listan

Hej! Jag vill lägga in mina bankkonton så att vi kan använda likvididetsanalysen. Vi har en bank som jag inte hittar i listan, men är tvungen att välja en bank ur listan i det obligatoriska fältet *Bank.

Det är ett likvidkonto i SEK med ränta för företag på en bank med svensk insättningsgarantin som vi har haft sedan ett par år så med tanke på alla bankval som finns i listan borde väl denna finnas också.

Nu valde jag en annan bank bara för att kunna få in grunduppgifterna så att kontot ingår i likviditetsprognosen.  Jag vet inte om detta på något sätt påverkar något annat i eEkonomi så jag undrar om det är något jag kan/borde göra åt valet av Bank i funktionen Redigera Kassa/bankkonto?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @kesch23

En kollega till mig kommer att kontakta dig via mejl under dagen så hjälper vi dig vidare i den kanalen istället. 

 

Ha en fortsatt fin dag och varmt välkommen som ny forummedlem.

/Tinna

kesch23
UTFORSKARE

Detta var ett sparkonto som ej hanterar utlandsbetalningar, men där vi sätter likviditet med ränta som också innefattar Riksgäldens insättningsgaranti. Det svar jag fick är att ni måste ha en Swift-kod för att jag ska kunna registrera detta som en kassa- och bankkonto på företagsinställningarna och därmed kunna se vår total likvid i eEkonomis likviditetsprognos. Nu har inte denna bank/institut en SWIFT-kod och då får jag godkänna ert svar, men det är ändå lite synd att ni inte har något alternativ på att ha t.ex. "Bank utan SWIFT" som ett val i listan på det obligatoriska fältet *Bank

Jag godkänner detta svar