Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jonny Boström MoveByNumbers
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

VARNING! KonVest ekonomisk förening - Blufffakturor inskickade direkt till eEkonomi som Efaktura

Hej,

Många av våra kunder har idag fått ett erbjudande som är utklätt och ser ut som en faktura. 

De har skickat in det som Efaktura rakt in i Visma eEkonomi. 

Om man inte är uppmärksam är risken STOR att man hanterar den som en faktura, konterar och skickar den till kunden för godkännande. 

 

E-bok: "Din Guide Till Digital Marknadsföring" +       gratis annonsplats (12 månader)    6 950,00  exkl moms. 

annonserbjudande.png

 

10 SVAR 10

Tack för varningen! Föreningen är nystartad men sökte på personen bakom och detta är verkligen bluff.

 

Se denna länk att hn haft samma fuffens för sig tidigare... https://forenadebolag.se/varningslistan/bergfelt-christian/

 

Jag tog faktiskt upp detta med Visma hos dem innan sommaren att det är bara en tidsfråga innan det börjar komma bluffakturor som efakturor 😬. Tänker att Visma bör kunna hjälpa till i såna här lägen och rensa bort rena bluffakturor. 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
Jonny Boström MoveByNumbers
VISMA CERTIFIERAD BYRÅ

Det trista är att alla våra kunder nu får betala 3kr för att de tar emot skräp. Kanske inte riktigt så det var tänkt.....

Jag är ekonomiansvarig på ett företag som fått denna faktura. Jag förväntar mig att Visma inte tar betalning för denna faktura. Varför skall vi betala 3 kronor för en oönskad bluffaktura?

Var tvungen att kasta in mig på datorn nu och kolla några bolag. Jag har fått faktura till ett av mina egna bolag 😳. Får nog göra ett race och gå in på alla kundbolag och kolla, bara 204 st 🤦‍.

 

Tror att jag får göra en anteckning om alla kunder som drabbats! Jag har aktiverat efaktura på nästan alla kunder 😳

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
GabriellaO
NY MEDLEM

Vi har också fått denna faktura, Hoppas att Visma inte tar betalt för detta.

Jag har kollat igenom nästan alla kunder som jag vet aktiverat efaktura och hittade 3 bolag som fått detta varav en var till mitt egna bolag.

 

Sjukt irriterande att få bluffakturor både digitalt och på papper. Oavsett hur bluffakturor kommer så stjäl de min tid (vilket är mer än 3 kr) men jag tror att det är svårt att belasta Visma för varje enskilt fall. Det viktiga nu när vi uppmärksammat detta är att veta vad Visma kommer att göra åt det och vad de kommer göra nästa gång för detta är inte sista gången. Jag tänker att detta bolag bör anmälas så att det kommer med på listan över oseriösa företag och sen bör Visma samköra mot detta register så får man en faktura från något bolag som finns med på den listan så bör man få upp en varning i eEkonomi. Skulle Visma nu snabbt kunna dra igenom hela sitt kundregister och flagga upp utkast från denna leverantör så att ingen betalar av misstag?

 

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
Charlotte2023
NY MEDLEM

Jag har mottagit denna i 1 av 4 bolag. Konvest var "plötsligt" med på listan över LEVERANTÖRER (jag har INTE lagt in dom). Måste man inte godkänna leverantörer? VISMA - skärpning!

Samma sak för mig. För att kunna se vad det var för faktura så var man tvungen att öppna utkastet, och då skapades leverantören automatiskt! Att "leverantören" finns med i ens egen lista över leverantörer kan ju absolut vara en detalj som lurar någon att gå på denna bluff!

Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej!

 

Tack för att ni uppmärksammar det här! Vi är medvetna om detta fallet och berörda operatörer har idag stängt av företaget. Vi kommer ta kontakt med er som är berörda kunder.

 

Önskar er en fin måndag. 

 

/Agnes

Toppenbra! Tänker att om vi alla är snabba och rapporterar så har ni möjlighet att snabbt agera och stoppa 🙂

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100