Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jonny Boström MoveByNumbers
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

VARNING! KonVest ekonomisk förening - Blufffakturor inskickade direkt till eEkonomi som Efaktura

Hej,

Många av våra kunder har idag fått ett erbjudande som är utklätt och ser ut som en faktura. 

De har skickat in det som Efaktura rakt in i Visma eEkonomi. 

Om man inte är uppmärksam är risken STOR att man hanterar den som en faktura, konterar och skickar den till kunden för godkännande. 

E-bok: "Din Guide Till Digital Marknadsföring" +       gratis annonsplats (12 månader)    6 950,00  exkl moms. 

annonserbjudande.png

26 SVAR 26

Hej!

Tack för ni gjorde oss uppmärksamma på detta, vi undersöker saken och vidtar nödvändiga åtgärder.

sparkle
MEDLEM

@Hanna Bergqvist  Hur blir det med transaktionsavgiften? 

Om jag tar bort fejk-fakturan, tas transaktionsavgiften bort då också?

HO_Funderar
MEDLEM

Jag har fått en faktura från dem in bland mina leverantörsfakturor i början av mars i år. Skickat varning till Svensk Handel och polisanmält. Sedan du fick din faktura har de blivit rävigare, deras text om att det inte finns något krav på betalning har försvunnit och förvandlats till en betydligt mer bedräglig text.

"Slutförd betalning av det angivna erbjudandet i detta dokument innebär att ni till fullo accepterar erbjudandet och de angivna

villkoren"

Hej @WahidR 

Tack för att du anmälde detta, delade med dig, och återkopplade. Vi uppskattar det! 

/Tinna

LW -60
UTFORSKARE

Det hörs på namnet KonVest... Con på engelska är att llura någon...

OptimumByP
NY MEDLEM

Får fortf fakturor från KonVest. 
Kan Spiris blocka dem?