Hejsan,
Sitter i startgroparna då vi genomför en förändring i vår bolagsstruktur. Jag skulle vilja exportera artiklar och lagersaldo (en kundgrupp) inom kort från ett av våra bolag till ett annat inom vår lilla koncern. Hur gör jag det enklast, både när det gäller exporten men och också importen i det nya bolaget?
Hur du exporterar ditt artikelregister kan du läsa om i hjälpavsnittet Exportera register. Du kan inte inte exportera lagersaldo för att läsa in i ett nytt bolag utan för att få in korrekt lagervärde får du göra manuella inleveranser på artiklarna med dina respektive inköpspriser.
Ha en fin eftermiddag!
@Tinna Gunnarsson skrev:
Hur du exporterar ditt artikelregister kan du läsa om i hjälpavsnittet Exportera register. Du kan inte inte exportera lagersaldo för att läsa in i ett nytt bolag utan för att få in korrekt lagervärde får du göra manuella inleveranser på artiklarna med dina respektive inköpspriser.
Finns det även hjälpavsnitt hur jag importerar det in i det nya bolaget?
Vi har inget hjälpavsnitt för hur importen görs men om du ringer supporten så hjälper de dig att beställa gratis flytt av register för upp till 10 företag .
Välkommen att kontakta supporten
Hej,
om jag bara önskar få exporterat delar av artikelregistret, är det möjligt eller är det så att man rensar när det blivit inläst?
Du kan inte välja att exportera bara en del av artikelregistret – det är allt eller inget som gäller och precis som du är inne på så rensar du när allt är överflyttat till det nya företaget.
Ha en fin dag!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.