Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Exportera artiklar & Lagersaldo till nytt bolag - Administration 1000

Hejsan, 

Sitter i startgroparna då vi genomför en förändring i vår bolagsstruktur. Jag skulle vilja exportera artiklar och lagersaldo (en kundgrupp) inom kort från ett av våra  bolag till ett annat inom vår lilla koncern. Hur gör jag det enklast, både när det gäller exporten men och också importen i det nya bolaget?

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Skåneadministratör 

Hur du exporterar ditt artikelregister kan du läsa om i hjälpavsnittet Exportera register. Du kan inte inte exportera lagersaldo för att läsa in i ett nytt bolag utan för att få in korrekt lagervärde får du göra manuella inleveranser på artiklarna med dina respektive inköpspriser. 

Ha en fin eftermiddag! 

@Tinna Gunnarsson  skrev:

Hej @Skåneadministratör 

Hur du exporterar ditt artikelregister kan du läsa om i hjälpavsnittet Exportera register. Du kan inte inte exportera lagersaldo för att läsa in i ett nytt bolag utan för att få in korrekt lagervärde får du göra manuella inleveranser på artiklarna med dina respektive inköpspriser. 

Finns det även hjälpavsnitt hur jag importerar det in i det nya bolaget?

Hej @Skåneadministratör 

Vi har inget hjälpavsnitt för hur importen görs men om du ringer supporten så hjälper de dig att beställa gratis flytt av register för upp till 10 företag . 

Välkommen att kontakta supporten

Hej, 

om jag bara önskar få exporterat delar av artikelregistret, är det möjligt eller är det så att man rensar när det blivit inläst?

Hej @Skåneadministratör 

Du kan inte välja att exportera bara en del av artikelregistret – det är allt eller inget som gäller och precis som du är inne på så rensar du när allt är överflyttat till det nya företaget. 

Ha en fin dag!