Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Finns inte nån standardklient för epost installerad

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-01-28 13:15 )

Använder Visma förening. När jag försöker maila en faktura får jag meddelandet att det inte finns nån standardklient för epost installerad. Jag använder outlook 2016.

3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: Finns inte nån standardklient för epost installerad. - Förening

Hej!

Som programmet säger dig så måste det finnas en standard e-postklient installerad på datorn, då fungerar det inte med webbbaserade e-postklienter utan det måste vara en fast installerad.
Outlook finns i webbaserade versioner där du har en app på datorn, denna kommer då inte att fungera för dig, skulle den outlooken som du har installerad på datorn i dagsläget vara en fast installation kan du i inställningarna för windows kontrollera att den är inställd på standardklient för e-post.

/Carl
Highlighted
NY MEDLEM

Hej! Jag är rätt insatt i datorers funktion och hade inga problem med att få det att fungera på min gamla PC. Jag kör Outlook 2016 som jag skrev, lokalt installerad på datorn men som click and run, men och jag har Outlook definierad som standardklient.
Jag har dock läst inlägg från andra som har liknande problem och förstår att jag troligen kan glömma att få det att fungera, jag har ingen möjlighet att installera om outlook.
Highlighted
NY MEDLEM

Hej!

Vi kan tyvärr inte stödja Click and Run applikationer med våra program då dessa saknar vissa registervärden som vi kallar på när man vill utföra en mailfunktion.
För att få detta att fungera måste du uppgradera ditt avtal på outlook till en fullvärdig version.

/Carl