Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Kundfaktura skickas via Kivra trots inställning "skrivare"

Kivra kommer oväntat och oönskat upp som utskriftsval när jag fakturerar privatperson, trots att företagets inställning på Företagsinställningar- Försäljning- Normalvärden- Dokumenttyp är "skrivare".

Märkligt att programmet inte följer de inställningar man själv gjort på normalvärden.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Agronom Andersson 

 

Jag tänker att det du väljer under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning - Normalvärden gäller när du skapar en ny kund. Kan det möjligen vara så att du har markerat Skicka alla fakturor som e-dokument under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mina tjänster - Digitala fakturor och dokument, kommer endast alternativen e-faktura, Kivra, e-post och brev att visas när du arbetar i kundregistret.

 

Slå oss gärna en signal så kan vi kika på det tillsammans om du vill. 

 

Ha en fin dag

/Tinna

 

 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Hej Tinna. Alltid lär man sig något...

Nej, jag hade inte den inställningen. Jag har aldrig använt mig av digitala fakturor.

Men, däremot under samma inställning som du nämner (som jag aldrig varit inne på eller ens sett) finns en blå ruta för "fler inställningar" och där fanns frågan "kontrollera vid nytt dokument om kunden har brevlåda hos Kivra", som var för-i-kryssad! Och det var ju kanske okey tänkt av Visma, och kunden i sig, hade ju brevlåda i Kivra... Dock föredrar jag pappersfakturor och har nu tagit bort det förinställda krysset och allt blir nog på önskvärt sätt sig för mig igen. Tack för hjälpen.

Tack själv och härligt att du löste det. 
 

/Tinna