Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Problem med att skicka e-post via Visma Administration

Hej,
Vi kan inte skicka e-post via Visma Administration.
Detta trots att vi testat att uppdatera Visma samt Outlook.
Vi har även utfört registervård i Visma samt testat att reparera Outlook.
Samma problem kvarstår.
5 SVAR 5

Re: Problem med att skicka e-post via Visma Administration

Hej Helene,

Det ser ut som ett meddelande som Outlook skickar ut och inte Visma Administration. Inget jag heller känner igen, men när jag letar lite är det ett meddelande som kan dyka upp när man har två versioner av Outlook installerade. Microsoft själva skriver lite om det här. Vilken version har du installerad av Outlook respektive Visma Administration?

Hoppas det löser sig för dig.

/Victor
Highlighted
NY MEDLEM

Hej Victor,

Det finns endast en version installerad av Microsoft Outlook / Microsoft Office och det är Microsoft Office 365 ProPlus.

Den versionen av Visma Administration som är installerad är den senaste tillgängliga uppdateringen från er sida.
NY MEDLEM

För att kunna skicka e-post direkt från programmet så krävs ett lokalt installerat e-postprogram. Outlook 365 är webbaserat och jag tror vi har problemet här. 
Om du testar att högerklicka på valfri fil på skrivbordet (exempelvis en pdf-fil) och väljer "skicka till e-postmottagare", öppnas det upp något e-postprogram då ?
NY MEDLEM

Hej igen,
Microsoft Office 365 ProPlus sv-se är installerat lokalt på datorn.
Ja då öppnas Outlook 2016
Den här versionen är installerad lokalt på datorn:

Det finns även en e-postklient installerad på servern som matchar den med lokala installationen på datorn.
NY MEDLEM

Så det är Outlook 2016 som öppnas när du väljer att skicka dokument till e-postmottagare, du kanske skulle prova att helt stänga av 2016 och prova igen. Allternativt helt stänga av 365 och prova skicka, vad händer då ?