Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

IrmaNorden
MEDLEM

Advisor fungerar inte

Hej,

Jag försöker gå in på mina kunder och skapa en ny kund i advisor, men allt bara står och snurrar. Det var likadant igårkväll. Är det någon som har samma problem? Jobbar det någon support på Visma med driftstörning under helgen?  Man kan ju inte ha att något ligger nere en hel långhelg!!! Hoppas verkligen att det går att lösa snarast!

8 SVAR 8
Niklas Crona
CONTENT PRODUCER

Hej @IrmaNorden 

Jag kan inte se att det är någon driftstörning som ska påverka just nu. Jag va själv inne nu i Advisor också och testade att skapa en kund och det fungerade för mig.
Något du kan testa själv (om du inte redan gjort det) är att rensa cachen i webbläsaren och även testa olika webbläsare för att se om du får samma resultat där.

Med vänlig hälsning/
Niklas, Visma Spcs

Tack för snabbt svar. Jag har testat det. Min kollega har samma problem. Då är det kanske något problem med just vår koppling inom byrån. Har du några tips där vad det kan vara?

 

@IrmaNorden 

Ingen fara! Har du och din kollega upplevt samma problem på samma nätverk? 
Har ni möjlighet att testa på ett annat nätverk för att se om det fungerar då?

Hälsningar/
Niklas, Visma Spcs

Hej, ja vi sitter på olika nätverk, så det är inte det som verkar vara problemet tyvärr.

 

Hej igen, kollade nu även på mobilen, fungerar inte där heller. Kan du hjälpa oss? Behöver du komma åt vårt konto?

@IrmaNorden 

Hmm, det är svårt att exakt säga vad det kan bero på i sådana fall. Testa att göra en hel omstart (dator, nätverk) och testa igen lite senare.

Den här kunden som du försöker skapa, ska du arbeta med med den kunden i exempelvis Visma Bokslut eller något annat lokalt installerat program? om så är fallet så går det ju att skapa upp kunden/företaget där och arbeta med kunden utan Advisor tillsvidare. Och sen får supporten ta en titt på ditt Advisor (om problemet kvarstår) på tisdag.

Med vänliga hälsningar/
Niklas, Visma Spcs

IrmaNorden
MEDLEM

lite osäker på vad du menar. Jag behöver skapa en ny kund och importera se filer för bokföringen. Kan jag göra det via eEkonomi istället t ex. Eller vad menar du? Är rätt ny i Visma.

 

Apropå att starta om allt, så har jag gjort det. Problemet startade redan igårkväll... Och allt annat jag göra på nätet fungerar hur bra som helst, förutom detta. Finns det någonstans man kan lägga in ett supportärende redan nu så att de ser på det så fort de kan på tisdag?

@IrmaNorden 

Jag har mejlat dig istället så kan vi kika på detta 🙂 

/Niklas