
Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-02-05
10:17
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
10:17
Aktier utan börskurs i Aktehanteraren
Vad jag förstår från er support köper ni en fil från SIX som innehåller aktuella börskurser. Sedan 16/1 ingår inte samtliga mina aktier, ex Arcam som är en mycket omsatt aktie.
Beskedet jag får är att uppdatera aktiekursen manuellt!
Jag anser att det är snålt att välja en fil som inte innehåller alla aktier noterade på svenska börsen.
Beskedet jag får är att uppdatera aktiekursen manuellt!
Jag anser att det är snålt att välja en fil som inte innehåller alla aktier noterade på svenska börsen.
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Skatt
Svara
7 SVAR 7
2014-02-05
11:58
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
11:58
Hej!
När jag kollar i skatteprogrammets kurslista så finns "Arcam" med.
Bifogar en bild samt en länk till Nasdaq.
Troligtvis så är det så att aktien har bytt sk ISIN-kod nu i januari. Har du den gamla koden så måste du manuellt välja in den nya. Därefter kommer kursuppdateringen att fungera som vanligt.
http://www.nasdaqomxnordic.com/aktier...
När jag kollar i skatteprogrammets kurslista så finns "Arcam" med.
Bifogar en bild samt en länk till Nasdaq.
Troligtvis så är det så att aktien har bytt sk ISIN-kod nu i januari. Har du den gamla koden så måste du manuellt välja in den nya. Därefter kommer kursuppdateringen att fungera som vanligt.
http://www.nasdaqomxnordic.com/aktier...


Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-02-05
12:19
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
12:19
Blir lite förvirrad här. Hur ska jag lösa detta ?
Nyss hade jag följande dialog med supporten:
You: split var 01-23 4:1
Anne Hörberg: Ska kontrollera om denna aktie är med i våra filer för uppdatering. Ett ögonblick så ska jag kontrollera detta.
You: det har funkat sedan 2013-01-16 då jag först köpte
Anne Hörberg: ja, men från den 2014-01-16 så innehåller inte uppdateringen alla aktier. Orsaken är att börsen infört helt nya avtal och avgifter för löpande kursuppdatering.
Vi köper in kurserna via SIX som i sin tur köper av börsen (OMX Nasdaq) och kan inte påverka ursprungskällan.
Anne Hörberg: Så Arcam finns inte med att uppdatera, så du behöver göra detta manuellt.
Nyss hade jag följande dialog med supporten:
You: split var 01-23 4:1
Anne Hörberg: Ska kontrollera om denna aktie är med i våra filer för uppdatering. Ett ögonblick så ska jag kontrollera detta.
You: det har funkat sedan 2013-01-16 då jag först köpte
Anne Hörberg: ja, men från den 2014-01-16 så innehåller inte uppdateringen alla aktier. Orsaken är att börsen infört helt nya avtal och avgifter för löpande kursuppdatering.
Vi köper in kurserna via SIX som i sin tur köper av börsen (OMX Nasdaq) och kan inte påverka ursprungskällan.
Anne Hörberg: Så Arcam finns inte med att uppdatera, så du behöver göra detta manuellt.
2014-02-05
15:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
15:10
Hej!
Det blev en miss i kommunikationen här som vi ber om ursäkt för. Följer du Peters anvisning kommer kursuppdateringen av den aktien fungera igen.
Det blev en miss i kommunikationen här som vi ber om ursäkt för. Följer du Peters anvisning kommer kursuppdateringen av den aktien fungera igen.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-02-05
15:41
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
15:41
Hur ska jag lösa detta ? inte svar på frågan:
- Var byter man ISIN-kod?
- Hur hittar man den som är rätt?
- Var byter man ISIN-kod?
- Hur hittar man den som är rätt?
2014-02-05
15:57
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-02-05
23:03
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-05
23:03
Tack - nu funkar det.
Men ni får skärpa er - Först fel svar från supporten - sen otydligt svar utan instruktion - sen det svar som borde varit från början.
Inte imponerad kund
Men ni får skärpa er - Först fel svar från supporten - sen otydligt svar utan instruktion - sen det svar som borde varit från början.
Inte imponerad kund
2014-02-06
07:25
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-02-06
07:25
Bra att det löst sig för dig. Vi ber så mycket om ursäkt för vårt misstag.
