Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

FridaE
MEDLEM

Ändra noternas ordning i Skatt & Bokslut Pro

Hej! Jag kontaktade supporten angående att ändra ordningen/numreringen på noterna i årsredovisningen. Fick svar att det inte går i Skatt & Bokslut Pro.

Nu får jag inte noterna i nummerordning vilket jag tycker ser konstigt ut i balansräkningen. Har en not som ej är kopplad också (ställda säkerheter). Den vill jag ha längst ner men den lägger sig automatiskt som Not 7 (av 8). Ska det vara så här?

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @FridaE 

Tack för att du hör av dig till oss i forumet.

 

Det stämmer att du inte kan ändra nummerordning på noterna i Visma Skatt och Bokslut Pro.

 

Noterna numreras i den ordning du skapar dem. Har du skapat en not efter noten “ställda säkerheter” så kommer inte "ställda säkerheter" att kunna komma sist. Så svaret du fått från supporten stämmer med en information jag har.

 

Förstår att det hade varit smidig att kunna ändra nummerordning och om m du önskar en annan hantering är du välkommen att lämna ett önskemål till våra utvecklare av Visma Skatt och Bokslut Pro.

 

För att lämna önskemål klickar du på knappen för feedback och förslag uppe till höger på headern av programmet. Du länkas då vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål. 
 

 

 

Sist men inte minst - Varmt välkommen som ny forummedlem 🙂

 

//Tinna

 

 

 

Åke RÅDAB
MEDLEM

Hej

Sökte nu själv på "ändra ordningen på noter" och fick detta nedslående svar.

Jag tycker i och för sig att frågan och önskan om att kunna göra detta är av den digniteten att det inte borde behöva läggas som förslag - det borde justeras direkt. Men jag ska se om jag lyckas skapa en en sådan begäran...