Hej igen!
Efter vårat samtal började jag arbeta med en annan kund som även dom har budget i ekonomiöversikt. Där däremot har jag inte detta problem.
Svårt som jag har att släppa saker så blev jag tvungen att testa att göra en helt ny budget från tom kontoplan.
Jag hade kvar dom ursprungliga CSV. filerna som jag hade vid första överläsning. Det visar sig att med den nya budgeten så kommer inte alla konton med!
Jag tittade därför igenom och jämförde samtliga CSV. filerna som användes när Ekonomiöversikten "startades" (kunderna, båda, bytte från Admin till eEkonomi och ekonomiöversikt samtidigt), dessvärre såg jag inget som borde påverka.
En hypotes är dock att när jag skapade budgeten så läste jag ut en CSV fil för att använda som "ram" för import filen. Då får jag med samtliga konton i kontoplanen fast utan värde. Om jag missade detta och enbart fyllde i värden i dom kontona som jag skulle använda och inte raderade dom andra så verkar konton ligga i " bakgrunden" dock utan värde vilket programmet sätter till noll? Jag borde sedan rättat detta genom att läsa upp en ny fil utan alla andra konton. Men då inget värde förändrades på kontona med noll så låg dom fortfarande kvar.
Hur som helst, efter att jag gjort om budgeten så uppstår inte problemet längre i alla fall 🙂 Tänkte att jag skulle rapportera det i alla fall!
Med vänlig hälsning Adam