Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

K2 2016:10 resultaträkningsmall saknas! - Bokslut

Ska upprätta årsredovisning enligt K2 för ideell förening och kan inte lägga in de rubriker föreningen ska ha i resultaträkningen, ingen mall för föreningar finns. Uruselt att inte åtminstone en "upplåst/öppen" mall kan läsas in så jag kan upprätta årsredovisningen på rätt sätt. 😞
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det själva resultaträkningen som sådan som du inte får att fungera eller är det noterna? Är det noter kan man lägga till från en lista...

Jag har testat att skapa en ÅR med Ideell förening och får upp resultaträkningen. Hade jag lagt in siffror hade de visat sig i resultaträkningen de också. Däremot undrar jag vad det är för rubriker du önskar. Mallarna i bokslutsprogrammet är ju enligt standard.

//L

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Susan!

För ideella föreningar så är det inte förrän vid nästa års bokslut som ni behöver använda K2 regelverket så det är inte anpassat till ideella föreningar ännu. 
Antingen får du göra ett årsbokslut istället för K2, detta kan du ändra under Arbeta med - Start - Grunduppgifter årsredovisning. 
Eller får du använda dig av K2 regelverket, men ändra texten på de rubriker som finns i balans- och resultaträkningsmallen så att de passar till er förening. Du kan ändra namn på tex Aktiekapital till något annat om du vill och flytta kontona till rätt rubriker. 


//Linnea