Hej!
Har några kunder där det helt enkelt inte fungerar att köra Visma Skatt & Bokslut Pro, så jag har då kört de lokalt installerade programmen via Advisor Connect. Nu, i och med designförändringen, finns inte det valet med när jag skapar eller går in på ett samarbete. Hur gör jag?
Intressant reflektion. Jag hoppas verkligen att det fungerar när jag drar igång med deklarationsarbetet nästa vecka. Måste köra samtliga kunder via Advisor Connect då det saknas bra verktyg i den webbaserade versionen för "mina" lantbrukare och skogsägare...
Precis samma problem för mig, med en del lantbrukare och dessutom ett par dödsbon. Webbversionen är rätt kass när man inte följer dess mall. Har just pratat med supporten och de säger att de nu har lite problem här, men att det bör lösa sig under dagen. Vi får hoppas.
Hej @Per_son,
Jag har kikat på den nya uppdateringen, och i och med den har vi plockat bort de två rutorna som du tidigare bockade i för att aktivera ett samarbete i Visma Bokslut och Visma Skatt Proffs. Möjligheten att arbeta i de lokala programmen aktiveras istället per automatik när du aktiverar ett samarbete i Visma Skatt & Pokslut Pro.
Säkerställ att du har ett aktivt samarbete i Visma Skatt & Bokslut Pro för de kunder det avser, för då ska du även kunna arbeta i de lokalt installerade programmen.
Om du har ett aktivt samarbete i Visma Skatt & Bokslut Pro, men ändå inte kommer åt de lokalt installerade programmen via Advisor Connect kan du behöva se över vilka uppdrag du har lagt upp på kunden.
Läs mer om uppdrag i Advisor i vår Skriven hjälp.
Du kan även läsa mer om att koppla uppdrag i Advisor Connect.
Om inget av ovanstående löser problemet så rekommenderar jag dig att kontakta vår fantastiska support, så hjälper de dig vidare.
Önskar dig en fortsatt bra dag!
Hej!
Det fungerar inte, åtminstone inte på befintlig kund som har samarbete Skatt & Bokslut och uppdraget deklaration. När jag via advisor connect försöker starta Skatt Proffs på den kunden får jag upp att jag måste aktivera eller köpa.
Hej @Per_son,
Jag kan bara hålla med om att det låter märkligt, i så fall. Jag har kikat vidare på detta och hört mig för, och har fått information om att den tidigare funktionen där du aktivt kunde bocka i/ut huruvida det var lokala Skatt Proffs och Bokslut du skulle arbeta med inte längre är ett tvingande steg för att faktiskt kunna arbeta i programmet.
För att vi ska kunna hjälpa dig vidare rekommenderar jag dig att kontakta vår fantastiska support, så vi kan kika vidare på detta med dig.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.