Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppling av beräkningsbilaga fungerar ej - Skatt/Skatt Proffs

Beräkningsbilagan "Privata kostnader i rörelse...." hamnar i avdelningen "Ej kopplade blanketter". När jag markerar den och trycker på knappen "Koppla ihop" så är dialogrutan som kommer upp tom. Det är "NE" som ligger kopplad till huvudblanketten ovan som den ska kopplas till.
  • Skatt
3 SVAR 3
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Ulla!

Denna blanketten kan enbart kopplas till ett allmänt årsbokslut, så jag kan tänka mig att du gör ett förenklat årsbokslut?  
När du gör ett förenklat årsbokslut ska du ha bokfört alla avdragsgilla kostnader som avdrag och inte ha bokfört några privata kostnader alls. Även egna uttag ska du ha bokfört. 

Så är det ett förenklat årsbokslut du gör i den enskilda firman så behöver du korrigera så att det blir korrekt bokfört enligt de regler som gäller för privata kostnader när det är ett förenklat årsbokslut. 

/Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Lite sent påkommet men du menar att ex. bilresor i tjänsten (i egna firman med med privata bilen) som noterats i körjournal och tänkt att dras av med 18,50/milen inte kan dras av i deklarationen utan ska på något sätt bokföras som en kostnad istället?
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej!

När det gäller hur du ska redovisa detta kan du läsa mer i Skatteverkets broschyr  https://www.skatteverket.se/download/18.5c1163881590be297b58ff5/1487581083935/bokforing-bokslut-dekl...
Dels på sidan 11-12 om R22 och även sidan 9 och R16.

//Linnea