Hej Mia,
Tack för din återkoppling.
Vi använder rapporten "kvar att fakturera" i princip på daglig basis, men uppskattar den funktionen mestadels för att få övergripande saldon över respektive kontor och affärsverksamhet m.m.
När vi sedan talar om faktureringsansvariga är det primärt "skapa fakturaunderlag" som ligger till grund till faktureringsrutinen hos oss. Flera fakturaunderlag markeras som "faktureras senare" och kommer då ligga kvar i rapporten för "kvar att fakturera". Det blir därför svårt i den rapporten att särskilja, om man har många kunder i sin portfölj, vilka som har respektive saknar möjligheten att skapa fakturaunderlag.
Därför anser vi fortfarande att ett fakturaunderlag, oavsett kundprofilens status eller angivna/saknade uppgifter, ska dyka upp bland "skapa fakturaunderlag" så fort ett saldo har uppstått/finns kvar.
En notis efter att ha djupdykt i ärendet är att det verkar vara obligatoriskt att ange en huvudkontakt när man skapar ny kundprofil i Visma Advisor. Således bör problematiken ha uppstått när vi massimporterade alla kundprofiler från vårt förra system, för vilka några kundansvariga missat ange en huvudansvarig på några av sina kundprofiler. Men jag tänker mig då att problemet kan uppstå igen i liknande sammanhang i samband med systembyte från annat till Visma Advisor.
Med vänlig hälsning,
Mathias