Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skatt Proffs fungerar ej efter automatuppdatering av Windows. ALLVARLIGT FEL!

Det eländiga Windows10 automatinstallerade en uppdatering KB4589212 igår (2021-03-27). Efter denna fungerar inte Visma Skatt Proffs 2020-2021 längre. Det startar inte ordentligt, och efter någon minut kommer en meddelanderuta "Visma Skatt har slutat att fungera. Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Programmet stängs och du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet.

 

Att avinstallera KB4589212 hjälper inte. Felet kvarstår. Att avinstallera Visma Skatt och återinstallera hjälper inte. Även äldre utgåvor av Visma Skatt Proffs (alla tillbaka till 2014-2015) är drabbade på samma sätt. Det verkar som att Windows avinstallerar någon funktion eller rutin i operativsystemet som Visma Skatt är beroende av generellt.

 

Hur göra? 

Detta sker i den stressigaste perioden under året, typiskt nog! Jag är desperat, hade behövt arbeta hela veckoslutet.

  • Skatt
1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Marielen,

Gör så att du tar kontakt med mina kollegor på supporten och då har vi möjlighet att koppla upp och kontrollera hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt. Typiskt att det händer när du har som mest att göra men förhoppningsvis kan vi lösa det smidigt tillsammans. Välkommen att höra av dig! /Tinna 🙂