Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jonny Boström MoveByNumbers
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Skatt & Bokslut Pro - stiftelser och ideella föreningar - utstängda från nuvarande version

Det är på gång att visma kommer att släppa Skatt & Bokslut Pro för stiftelser. 

 

Vi använder redan Skatt & Bokslut Pro för några stiftelser och ideella föreningar - för att få ett dokumenterat bokslut med underlag. Däremot gör vi årsredovisningar och inkomstdeklarationer utanför Visma. 


Nu verkar det som Visma har stängt av alla dessa kunder med orgnr som börjar på 80 från att kunna använda Skatt & Bokslut pro. Det innebär att vi nu inte har något stöd för att dokumentera boksluten. 

Är det någon annan som har råkat ut för samma sak?

 

Visma Supporten kunde tyvärr inte hjälpa oss. 


Mvh
Jonny

4 SVAR 4
Tobias Karlsson
APPLICATION SPECIALIST

Hej!

 

Det stämmer att vi jobbar på att få ut stöd för ideella föreningar och stiftelser.

 

Lite följdfrågor på det du skriver för vi har inte stängt något som tidigare var möjligt. Dessa ideella föreningar du har igång i Skatt & Bokslut pro, de har då en annan företagstyp vald i Advisor antar jag?

 

Eller är det i de lokala systemen ni har jobbat med dessa kunder?

 

Det är företagstypen i Advisor som stoppar om man försöker aktivera när man har ideell förening vald. Jag vet att vissa väljer aktiebolag som företagstyp i Advisor och jobbar med vissa delar i Skatt & Bokslut pro för ideella föreningar om det är så ni har gjort tidigare?

 

Det man behöver veta är att när vi släpper stöd för ideella föreningar i det fallet så kommer man att behöva starta om företaget om det exempelvis är ett aktiebolag för att kunna arbeta med korrekt företagstyp.

 

/Tobias

Jonny Boström MoveByNumbers
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Hej,

Det är i Visma eekonomi och i Visma Skatt & Bokslut Pro.

Vi har valt bolagstyp aktiebolag för att kunna använda periodavstämningarna. 

Förstår att det kan bli problem senare - men de frågorna får vi reda ut då. 

Mvh

Jonny

Hej!

 

Jag såg att ni hade ett ärende på det så jag ringde och pratade med din kollega Louise. Vi löste problemet med att aktivera samarbeten på nytt.  

 

Jag ska undersöka lite mer vad som har hänt men det var inte medvetet att vi skulle blockera något som tidigare har fungerat.

 

Ja, bara man är medveten om att man behöver starta om sedan så håller jag med dig. Fungerar det för er så ska ni kunna köra som ni gjort tidigare.

 

/Tobias

 

 

Tack för hjälpen. 

Som på flera andra ställen i Visma Advisor är det information från kundkortet som hämtas - utan att man vet om det och utan att felmeddelandet är tydligt med det. 

Minnesanteckning till mig själv: vid otydligt felmeddelande - titta igenom alla fält på kundkortet och säkerställ att det är korrekt ifyllt och att inte en enda ruta har något ogiligt tecken.