2016-03-21
12:41
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-03-21
12:41
Varför går det inte att exportera sie4 om man inte importerat en sie4? - Bokslut
Varför går det inte att exportera en sie4-fil från Visma Bokslut om man inte importerat en sie4? I vissa riktigt små bolag har vi lagt in transaktionerna direkt i bokslutsprogrammet och tidigare har det då gått bra att exportera en sie4-fil men inte i den nuvarande versionen av Visma Bokslut.
Etiketter:
- Välj din produkt:
-
Bokslut
Svara
5 SVAR 5

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-03-22
09:30
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-03-22
09:30
Hej!
Vilken version har du just nu av bokslutsprogrammet? Jag rekommenderar att du har den senaste versionen, 2016.1.
Har du importerat en SIE2-fil finns inga verifikationer att exportera, därför går det i det läget inte att exportera en SIE4-fil. Om du däremot skapat bokslutstransaktioner i bokslutsprogrammet kan du välja Arkiv - Export - Bokföringsorder till SIE-fil, denna fil blir i SIE4-format. Men tänk då på att det endast är bokslutstransaktionerna som kommer med i filen.
Vilken version har du just nu av bokslutsprogrammet? Jag rekommenderar att du har den senaste versionen, 2016.1.
Har du importerat en SIE2-fil finns inga verifikationer att exportera, därför går det i det läget inte att exportera en SIE4-fil. Om du däremot skapat bokslutstransaktioner i bokslutsprogrammet kan du välja Arkiv - Export - Bokföringsorder till SIE-fil, denna fil blir i SIE4-format. Men tänk då på att det endast är bokslutstransaktionerna som kommer med i filen.
2016-03-22
10:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-03-22
10:10
Vi har senaste versionen. Jag är mycket väl medveten om det du skriver men jag vill kunna exportera en komplett sie4-fil med både saldon och transaktioner och undrar varför det inte går när det gått i tidigare versioner?

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-03-22
12:07
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-03-22
12:07
Hej igen!
Att det gick innan var ett fel i programmet som nu är rättat, en SIE4-fil ska innehålla verifikationer och finns inga sådana ska en SIE4-fil inte heller gå att skapa.
Att det gick innan var ett fel i programmet som nu är rättat, en SIE4-fil ska innehålla verifikationer och finns inga sådana ska en SIE4-fil inte heller gå att skapa.
Svara
2016-03-22
12:34
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-03-22
12:34
Ursäkta mig men du verkar inte förstå min fråga. Om man upprättar verifikationer i bokslutsprogrammet så finns det ju verifikationer att exportera oavsett om man importerat några andra tidigare eller inte....

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-03-23
10:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2016-03-23
10:49
Hej Fredrik!
Jag tar detta vidare till våra utvecklare som får titta på det till kommande versioner av programmet. I dagsläget går det bara att exportera bokslutstransaktioner och saldon i SIE1-fil var för sig.
Tack för din synpunkt.
/Elin
Jag tar detta vidare till våra utvecklare som får titta på det till kommande versioner av programmet. I dagsläget går det bara att exportera bokslutstransaktioner och saldon i SIE1-fil var för sig.
Tack för din synpunkt.
/Elin