Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fredrik Rev
MEDLEM

Varför går det inte att exportera sie4 om man inte importerat en sie4? - Bokslut

Varför går det inte att exportera en sie4-fil från Visma Bokslut om man inte importerat en sie4? I vissa riktigt små bolag har vi lagt in transaktionerna direkt i bokslutsprogrammet och tidigare har det då gått bra att exportera en sie4-fil men inte i den nuvarande versionen av Visma Bokslut.
5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vilken version har du just nu av bokslutsprogrammet? Jag rekommenderar att du har den senaste versionen, 2016.1.

Har du importerat en SIE2-fil finns inga verifikationer att exportera, därför går det i det läget inte att exportera en SIE4-fil. Om du däremot skapat bokslutstransaktioner i bokslutsprogrammet kan du välja Arkiv - Export - Bokföringsorder till SIE-fil, denna fil blir i SIE4-format. Men tänk då på att det endast är bokslutstransaktionerna som kommer med i filen.
Fredrik Rev
MEDLEM

Vi har senaste versionen. Jag är mycket väl medveten om det du skriver men jag vill kunna exportera en komplett sie4-fil med både saldon och transaktioner och undrar varför det inte går när det gått i tidigare versioner?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Att det gick innan var ett fel i programmet som nu är rättat, en SIE4-fil ska innehålla verifikationer och finns inga sådana ska en SIE4-fil inte heller gå att skapa.
Fredrik Rev
MEDLEM

Ursäkta mig men du verkar inte förstå min fråga. Om man upprättar verifikationer i bokslutsprogrammet så finns det ju verifikationer att exportera oavsett om man importerat några andra tidigare eller inte....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Fredrik!

Jag tar detta vidare till våra utvecklare som får titta på det till kommande versioner av programmet. I dagsläget går det bara att exportera bokslutstransaktioner och saldon i SIE1-fil var för sig.

Tack för din synpunkt.

/Elin