Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Återbetalning till PayPal av flera år gamla krediter från ett företag i USA (i USD) - hur bokföra.

TextBroker International LLC skriver artiklar på beställning. De säljer förutbetalda krediter som man sedan löser in mot jobb efterhand. Jag köpte ett antal krediter 2014.

2017 ändrade de sina användarvillkor, vilket resulterade i att de "tvångsavslutade" konton som inte beställt något på länge, bl.a. mitt konto. De återbetalade värdet på mina kvarvarande krediter, 12,07 USD, till mitt PayPal-konto. 

Jag har en enskild firma och använder kontantmetoden. Jag använder nu Visma eEkonomi. I bokföringen är mitt PayPal-konto ett valutakonto, USD. 

Ursprungligen bokförde jag inköpet i Visma Enskild Firma. Då som "övriga utgifter":

Belopp: 608,80 kr (då 85 USD)
Beräknad moms: 152,20 kr
Inköp av tjänster från land utanför EU (kod 22)
Utgående moms på inköp 25% (kod 30)

Hur bokför jag återbetalningen? 
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Din ursprungliga betalning var ett förskott till leverantör - en fordran - 14xx konto som du nu fått återbetalt och få ska kreditera ditt fordringskonto .
Om du inte har bokfört din tidigare betalning som en fordran utan istället som en kostnad ska du nu kreditera det kostnadskontot

Mikarl