
Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-03-09
13:05
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-09
13:05
Bokföra inköp av trycksak som används vid tillfällig uthyrning till kund?
Hyr ut saker för uppställning på event. Ibland köper kund till tryck som vi då beställer och monterar. Hur bokför vi inköpet av det tryckta materialet? Inte är väl 61xx rätt? Inte heller 40xx, då det inte säljs vidare som vara till kund. Är 54xx rätt?
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-03-09
16:22
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-09
16:22
Hej!
Jag skulle bokfört det på konto 6150 Trycksaker, eller något 40-konto om det är så att du säljer det vidare.
Jag skulle bokfört det på konto 6150 Trycksaker, eller något 40-konto om det är så att du säljer det vidare.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-03-09
16:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-03-09
16:32
Hmm. Ok, någon annan som tänker annorlunda utifrån vad jag faktiskt skrivit? Vi låtsas att det istället handlar om en träskiva där någon åt oss fräst ut en logga till ett specifikt event. Efter event kastas hela skivan, då den är helt eventspecifik. Hur bokför vi fakturan från företaget som tillverkat skivan med logga på åt oss? När vi själva fakturerar vår kund ser vi allt som en samlad tjänst, där vi hyrt ut en produkt med ett företags logga på.
