2018-06-18
09:31
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-18
09:31
Bokföring av reklamation i form av nya varor i ersättning
Kunden har beställt en vara som han har betalat. Varan har gått sönder / alt. är felaktig.
Vi skickar ut en ny vara som kompensation och vill få bort denna från vårt varulager.
Jag har förstått att man då kan göra en ny order med ett nollvärde och fakturera denna.
Men då försvinner ju endast antalet från varulagret - ska man inte ha med ett inköpsvärde för att värdet på varulagret ska stämma vid inventering??
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-06-19
06:32
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-19
06:32
Det sker per automatik om du använder artikelregistret vid order/fakturering.
Då plockas antalet artiklar ur lagret till aktuellt FIFO-värde, för att lagervärdet skall bli korrekt.
Använder du inte artikelregistret så kommer du uppleva differensen vid inventering, och där korrigera lagervärdet.
Då plockas antalet artiklar ur lagret till aktuellt FIFO-värde, för att lagervärdet skall bli korrekt.
Använder du inte artikelregistret så kommer du uppleva differensen vid inventering, och där korrigera lagervärdet.
2018-06-19
09:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-19
09:10
Värdet försvinner ur bokföringen när du kör en lagerförändringsjournal, inte direkt när du gör uttaget via nollfakturan.
Svara
