Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Exportera SIE -filer med Verifikationer om Förenklat Årsbokslut från skatteverket

Hur exporterar man från skatteverket SIE Filer med Verifikationer om Förenklat Årsbokslut ?  

Vi har gjort en förenklat bokslut på skatteverkets sida. 

Där skapas Verifikationer ang olika delar som ska in i  bokföringen. Skatteverket  frågar vilken verifikations nr som var det sista i  bokföringen  och nya skapas med verifikations nr där efter. Var och  hur hittar man de SEI filer som man kan importera till Visma E- Ekonomi ?  och hur Importera men den till   bokföringsprogrammet   Visma E- Ekonomi ?  Ska de vara med på det gamla  året eller det nya ? 

1 SVAR 1
My Janhall
ANSTÄLLD

Hejsan, 

Jag kan inte hitta någon information om att skatteverket skapar verifikationer åt dig eller att du kan exportera en SIE-fil från deras hemsida faktiskt. Lättast skulle jag säga är att kontakta skatteverket för information om hur du kommer vidare för att skapa en export. 

Finns det en SIE-fil att exportera kan du importera denna under Inställningar - Import och export - SIE Import av bokföringsdata i eEkonomi. Eftersom det är en SIE-fil kommer du inte behöva välja år själv utan verifikationerna ska placeras på rätt period automatiskt. 

Går det inte att exportera en SIE-fil från skatteverket är förmodligen tanken att du ska lägga in de nya verifikationerna manuellt. Det gör du under Bokföring - Verifikationer - Ny i eEkonomi. 

Hör av dig om något känns oklart! 
/My