Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur registrerar jag iZettle betalning när det endast är kortbetalningar under dagen?

Hejsan! Jag har fått kläm på hur jag bokför min dagskassa när jag har både kontant och kortbetalning. Då registrerar jag via kassahändelse- pengar in och sedan gör jag en fodran mot izettle på de kortbetalningar jag haft under dagen. Men de dagar jag bara har kortbetalningar har jag kört fast på, för då kan jag inte bokföra det som kassahändelse. Ska jag då använda mig av bankhändelse fast att jag de dagar där både kontant och kortförsäljning går gör en fodran.
Jag använder mig av faktureringsmetoden, och har ett kassaregister som jag varje dag tar ut en z-rapport ifrån som ger mig all information jag behöver. 
2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Du får skapa en manuell verifikation med följande konto

3041 Försäljning tjänst 25% moms   KREDIT eller 3051 om det är vara 25% Dagens försäljning exkl moms
2611 Utgående moms 25%              KREDIT dagens moms
1580 Fordran iZettle                         DEBET   dagens betalningar med kort

När pengarna kommer in skapar du en ny bankhändelse med kontering:
1580 Fordran iZettle                        KREDIT  från kortbetalningar
1930 Bankkonto företag                  DEBET    insatt belopp
6570 Bank kostnader (kortavgift)    DEBET    belopp avdragits iZettle för kortavgift 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette izettle återbetalning hur bokför jag detta på ett lätt sätt?.

Hur läger jag upp /bokför jag på ett lätt sätt återbetalning som sker varje månad från izettle?
Vill lägga upp det som ett bokförings förslag men vet inte vilken konterings konto jag skall ange.