Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Vonne48
UTFORSKARE

Kan inte ändra räkenskapsår i programmet "Deklaration/Årsbokslut"

Jag har haft Visma "Deklaration/Årsbokslut" tidigare tillsammans med bokföringsprogrammet, sen slutade vi med programmet av ekonomiska skäl. Medan jag hade det så deklarerade jag år 2022 där. Nu har vi ändrat oss och kommit tillbaka till Visma och har (Visma eEkonomi) bokföringsprogram och "Deklaration/Årsbokslut".

 

Nu har jag importerat två SIE-filer med bokföringen för räkenskapsår 2022 och 2023 till bokföringsprogrammet i Visma.

 

Nu skulle jag deklarera räkenskapsår 2023 men det står att räkenskapsår 2022 är valt när jag öppnar programmet, antagligen för att jag importerat år 2022 också och att den deklarationen inte syns eftersom jag slutade med programmet efter att jag deklarerat år 2022 ?? Vet ej om det är så det är bara en gissning.

 

Jag hittar ingenstans där man kan byta räkenskapsår! Kan någon hjälpa mig med det?  Och snälla, snälla om så är fallet kan du/ni hjälpa mig så snart som möjligt då jag ligger efter och har en pärm från en annan person som jag ska bokföra och deklarera också. Detta för jag har varit rätt mycket sjuk sista dryga halvåret och legat inne mycket.

Hälsningar Vonne48

1 SVAR 1
Vonne48
UTFORSKARE

Det har löst sig till slut, nu lyckades jag öppna rätt räkenskapsår.