Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Nellie 123
MEDLEM

Lesslie valuta växlare

Hej, vi har registrerad Lesslie som valuta växlare när vi ska betala utländska fakturor. Det finns en integration mellan visma och Lesslie , på det viset kan jag välja att betala utländska fakturor via Lesslie, då så kommer det upp på min kassa och bank det beloppet som har betalats via lesslie kontot som jag bokför. 

Eftersom det är första gången som jag nu bokför lessle betalningen via kassa och bank så har det orsakat också en differens på huvudkontot 1930. Utbetalning från mitt konto ser ut så här : 1930 K, 1943 D. 

Sedan så har det här beloppet två olika fakturor som  har bokförts och på bägge fakturor har det bokförts så här : 2440 D.  1943 K.  7960 D. valuta diffen debiterad då i bägge fakturor.

Eftersom det är en diff på 1930. Borde jag skapa en manuell verifikation där jag krediterar 1943 och debiterar 1930 kontot? Borde jag inte då också lägga in summan av valutadiffen också på samma verifikation ?  Och vilken verifikations serie borde jag då välja? är det redovisning ? 

Tack på förhand 🙂 

Mvh 

Nellie

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Skulle behöva veta vilka belopp som är använda i respektive kontering du hänvisar till samt hur själva kostnaden är bokförd också. Kan inte se att någon kosntad är bokförd i de olika konteringar du bifogat.

/Joachim