I övergången mellan EF och nystartat AB har än så länge vissa återkommande leverantörsfakturor betalats av EF, men ska i framtiden ställas till AB. Vi vill nu göra en utbetalning från AB till EF på motsvarande belopp. Hur bör vi gå tillväga och vilka konton bör vi använda?
Vi har skapat en faktura från EF till AB med specifikation av de olika utgifter som ingår.
Tack på förhand!
Löst! Gå till lösning.
Hej
Ni ska vidarefakturera varor/tjänster från EF till AB. Fakturan blir en kundfordran på konto 1510 (debet) och försäljningen redovisas i EF som 3041+2611 för tjänster och 3051+2611 för varor. Observera att momsen alltid är 25% vid vidarefakturering.
När AB betalar fakturan konteras det på vanligt sätt 1510 Kredit och 1930 Debet.
MVH
RoffaK
Stort tack för klarläggandet!
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.