Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ska förändring av lager tas upp i deklarationen?

Hej!

 

Håller på med min deklaration och mitt resultat för året stämmer inte med siffrorna i vismaprogrammet. 

 

Den diffen som blir är summan som i min resultaträkning heter "Förändringar av lager av produkter i arbete, färdiga varor och pågående arbete för annans räkning" konto 4990. Där ligger det ett minusbelopp då mitt varulager minskat under året. Men jag har ju fortfarande ett bokfört varulager som jag tagit upp i min deklaration. 

 

Är det någon här som vet om denna minskning av varulager tas upp någonstans i deklarationen så att mitt resultat för året blir det samma i både deklartionen och i mitt bokslut? 

 

Mycket tacksam för svar! 

 

Bästa hälsningar,

Henric

 

 

 

Förändringar av lager av produkter i arbete, färdiga varor och pågående arbete för annans räkning

3 SVAR 3
CarinaEsp
CHAMPION

Om ditt varulager har minskat under året så skapas det en kostnad på 4990. Avser förändringen endast varulager så ska kostnaden på det kontot ligga tillsammans med övriga konton som börjar på 4. Det påverkar årets kostnader för inköpa av råvaror/handelsvaror.

Tack för svar!

 

Så jag ska slå ihop den summan med övriga kostnader under som ligger under "Råvaror och förnödenheter" i Visma? 

 

Bästa hälsningar,

Henric

Ja, det är där den hör hemma 🙂